zaterdag 2 juli 2011

Vrijdag 1 juli Bardolino-Lazine-Verona 35 km.

Wat een heerlijk weer is het als ik opsta.Als ik een half uur onderweg ben komt er een spatje regn. Ik kijk naar de lucht en het ziet ernaar uit dat ik in zeer korte tijd het regenpak aan moet. Nou vijf minuten duurt het en het begint te gieten. De retauranthouders zijn al druk bezig met de tafels en stoelen weer in orde te maken om half zeven. Ik loop verder richting Verona over het fietspad. Later wordt het weer hoofdweg. Na drie uur in de regen lopen stop ik even om koffie te drinken. Na een kwartier stap ik op en vervolg mijn weg. Het regent nog steeds, maar het begint wat op te klaren. Om elf uur is het droog en de zon doet een poging om door te breken. Al gaat dat nog wat moeizaam. Uiteindelijk kan het regenpak uit. Gelukkig, want het is toch wel warm en benauwd met zo'n pak aan. Rond een uur loop ik het bord Verona voorbij. Mooi dacht ik nog even en dan ben ik er. Helaas ik heb nog ruim twee uur werk. Het wachten bij stoplichten en de langzaam lopende voetgangers stagneerd nogal. Maar ik kom weer uit bij rivier de Adige die nog steeds erg troebel ziet. Als ik hier ben mag ik als afsluiting nog even klimmen. Het zijn maar vier haarspeldbochten. Ik sta hier op een camping boven op een berg en kijk uit over de stad. Een camping met heel veel verdiepingen met allemaal kleine plaatsen voor een paar tenten. Naast mij staan Nederlanders uit het oosten van het land. Vanavond hebben we samen koffie gedronken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten