woensdag 20 juli 2011

Zondag 17 juli San Quiro d' Oreia-Castegeone d' Oreia-Radicofani 30 km

Lekker op tijd vertrekken en deze keer wel de sleutel in de brievenbus gedaan. Het beloofd vandaag weer een warme dag te worden. Het eerste stuk gaat uitstekend. Gelijdelijk klim ik omhoog. Als ik na vier km boven op de bult ben, staat daar een driehoekbord met afdaling 15 %. Nou ik kan vertellen dat het regelmatig grindglijden is. Op dit pad kom ik heel veel mooie vlinders tegen. Je moet ook van goeie huizen komen om er een foto van te maken. Gisteren werd me nog verteld dat Castegeone de laatste plaats is waar ik nog drinken kan kopen. Dertig km is best wel lang en zeker met al die bulten en kuilen. Dan moet je zeker voldoende vocht meenemen. Nog steeds op het grindpad lopen zie ik grote hagedissen in het niets verdwijnen. Dit beestje is ongeveer 15 a' 20 cm lang. Razend snel schietten ze weg. Dan loop ik nog een paar km over de weg. Vlak voor dat ik van de weg een ander pad in wil slaan stopt er een auto. Dit is de hospitalero en vraagt om de sleutel want hij mist er een. Ik heb hem in de brievenbus gedaan zoals was afgesproken. O k zegt de man dan zijn het de anderen. Ik sla het pad in wat nog een klein stukje langs de weg loopt. Na 400 meter ben ik omgekeerd en heb ik toch de weg maar genomen. Het pad wat ik zou moeten lopen is een rivierbedding. Acht km over keien en boomstronken lopen zag ik niet zitten. Na 30 km kom ik aan in Radicofani na een aantal keer rusten en wat vocht en fruit naar binnen te hebben gewerkt. In deze plaats kom ik bij een huis voor pelgrims. Hier word ik heel vriendelijk onvangen. Een lekker glas koud water en daarna een grote kom thee. Vanavond heb ik een mis bijgewoond. Daarna gezamelijk eten met nog twee pelgrims. Voor het eten worden onze voeten gewassen. Dit is een ritueel voor reinheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten