dinsdag 5 juli 2011

Dinsdag 5 juli Montagnana-Casale-Minotte-Masi-Badia-Rasa-Lendinare 32 km

Het regent pijpenstelen als ik weg wil. Dan moet ik eerst van schoenen wisselen. Omdat ik mijn oude schoenen aangetrokken heb. Die zijn verre van waterdicht. De temperatuur is om zeven uur 19 graden wel lekker om te lopen. In Casele ga ik koffie drinken. Dan kan ik mijn regenpak uittrekken want het is droog geworden. Als ik wil vertrekken komt er een maan naar me toe en vraagt waar ik naar toe ga. Ik leg hem de route voor en zeg waar ik naar toe wil. Wacht even zegt ie dan pak ik mijn fiets en wijs ik je de weg. Hij fiets vijf km mee dan zegt ie aldoor maar rechtdoor en aan het eind links de brug over. Het graan is hier al van het land De balen stro liggen er nog maar wordt hier en daar opgeladen. Wat hier ook een belanrijke teelt is , is soya. Bij Masi steek iuk voor de laatste keer rivier de Adige over. In deze plaats ga ik nog een keer koffie drinken. Ik wordt geroepen door twee vrouwen die willen weten waar ik naar toe ga. Uitgelegd en ik laat mijn papiertje zien waarop staat of ze nog een slaapplaats weten. Er wordt een tekening gemaakt hoe ik moet lopen met een naam erop. Vraag maar in Lendinare naar Chiesa Frati Neri. Daar kan je wel overnachten. Als ik in Lendinare aankom ga ik opzoek nar het klooster. Aangebeld en zeg in het Italiaans dat ik de taal niet goed sprek. Een pater doet open en we proberen te communiceren wat niet echt lukt. Er wordt een ander geroepen die mij verteld dat ik vanavond om half acht naar binnen mag voor de overnachting. Wel eerst bellen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten