maandag 18 juli 2011

Vrijdag 15 juli Siena-Murlo-Buonconvento 33 km

Omdat ik vijf km van de route Via Francigena af zit wordt de afstand groter. Even was ik van de route af. Maar meneer agent helpt mij weer op de juiste weg. Van het asfalt ga ik een grindpad op. Deze weg is maar twintig km lang. Ook hier ga ik heuvel op en heuvel af. De heuvels beginnen aardig op bergen te lijken. Het is heel veel klimmen al gaat het wel gelijdelijk aan. Met regelmaat komt er een stofwolk voorbij. O nee het is een auto of een vrachtwagen. Ik doe mijn hand voor mijn mond want aan al die stof heb ik geen gebrek. Na dit pad moet ik nog negen km in de brandende zon. Het is hier 41 graden. Dus nog even doorbijten. Als ik dan aankom in Buonconvento zoek ik het parochiehuis op. Hier kan ik overnachten op donativo. Een uur later komen er nog twee oelgrims aan. Deze zijn opweg naar Santiago de Compastella. Een ervan heeft twee hel grote blaren onder zijn voeten. Van de ander krijg ik een aantal overnachtingsadressen met tel. nr. Hier ben ik heel blij mee. Dit zijn adressen voor pelgrims net als in Spanje. Om negen uur kruip ik in mijn mandje want morgen is het weer vroeg dag.

1 opmerking:

  1. Hi Co
    Ik zal proberen of het lukt een berichtje te sturen. We zijn niet thuis dus moest ik nog wat dagen leeswerk inhalen.Je ben al heel goed opgeschoten zeg. Nog een laatste eindsprint en het zit er weer op. Ja regen is wat maar zulke temperaturen als nu is ook niet alles.Maar ja het einde in zicht . Je hebt weer een geweldige prestatie geleverd zo .Wij wensen je nog veel wandelplezier op het laatste stuk.
    Groeten Tiny en Jan

    BeantwoordenVerwijderen