donderdag 28 juli 2011

Zondag 24 juli Montefiascone- Viterbo 18 km

Zonnestralen schijnen al vroeg naar de aarde. Terug lopend door de smalle straten komen de walmen van vers gezette koffie je al tegemoed. Dat ruikt best wel lekker, je zou zo een kop kop koffie gaan halen. Eerst maar een paar uur lopen en dan maar koffie. Na een uur begint de lucht te betrekken en de zon is verdwenen. Vanmorgen hoor ik zelf weer wat vogels fluiten. Rond elf uur ben ik bij het bordje Viterbo. Maar nog niet bij de kerk San Andrea. Dat is even zoeken. UIteindelijk ben ik bij de kerk waar ook het parochiehuis staat. In de kerk is een trouwerij , dus het duurt even voor ik naar binnen mag. Vanmiddag loop ik nog een rondje door de straat en kom ik twee echtparen tegen uit Nederland met hun kinderen. Even een praatje maken en ik geef mijn weblog adres. Dit leverde nog een leuke donatie op. Zij wensten mij een goeie aankomst in Rome en een gezellig samenzijn met mijn vrouw Marian. Vanavond heb ik een kijkje genomen in de kerk San Andrea. De wanden zijn licht van kleur. Aan het plafond enkele fresco's. Het altaar is tientreden hoog. Naast het altaar is een trap naar beneden. Als dan naar beneden ga kom ik in een kleine kapel maar wel heel somber.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten