maandag 4 juli 2011

Maandag 4 juli Casotton- Presina-Miega-Caselle-Gazulo-Montagnana 22 km

Stijf en met rugpijn kruip ik uit mijn mandje. Eerst maar wat rek en strek oefeningen doen dan zal het wel weer gaan.Destart is wat traag de eerste paar km. De omgeving is hier vlak en meer landbouw. Alhoewel ik toch ook regelmatig wijnbouw en andere fruitsoorten tegen kom. Verder zie ik hier zonnebloemen, aardappelen en heel vel mais. In de bermen en greppels staan heel veel rietsigaren. Daartussen zie ik met regelmaat ratten wegschieten en ook net als gisteren bevers. Als ik in Gazulo ben zet ik mijn kar aan de kant en ga ik koffie zetten. Even wat rust voor de voetjes. Want het is erg warm tussen de maisvelden lopen. Dan loop ik verder naar Montagnana. Het eerste wat mij opvalt is de Enorme stadsmuur. Binnen deze muur staat het oude Montagnana. Op de binnenplaats is een groot plein met daar om heen allemaal wikels en restaurants. Het is best een aardig gezicht, deze winkels hebben allemaal een muur met bogen. Aan de buitenkant staan diverse uitkijktorens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten