vrijdag 22 juli 2011

Donderdag 21 juli Bolsena

Om vijf uur staan de eerste pelgrims op. De tassen weer inpakken en de bedden opruimen. Als het zes uur is vertrekken ze. Ik probeer nog wat te slapen. Als om half zeven de twee anderebopstaan ben ik klaar wakker. Dan ga ik er ook maar uit. Ik doe rustig aan omdat ik hier nog een nacht mag blijven. Vandaag loop ik richting het meer. In deze straat naar het meer staan aan beide zijden van de weg hele dikke plantanen met een doorsnee van ruim een meter. Aan het meer kan men zeiboten huren. Verder staan hier kleine pizzeria's en heel veel kiosken. Als ik het meer volg loop ik over een lavazandpad. Dit geeft aan dat hier vroeger een vulkaan moet zijn geweest. Aan dit pad staat heel veel bamboe dat als een boog over het pad hangt. Het geeft wel bescherming tegen de zon, lekker koel. Terug ga ik over de weg weer naar het klooster. Dan ga ik een broodje eten. Als ik aan mijn tweede broodje zit komt een zuster met een bord pasta en geeft het aan mij. Eet maar lekker op gebaard ze. Rond drie uur komt er een pelgrim binnen. Ook hji wil drie dagen blijven, maar dat mag niet. Omdat de zaal waarin we slapen gebruikt gaat worden voor het 24 juli feest van San Christina. Deze pelgrim komt uit Duitsland uit de plaats Wurtsberg. Vanavond hebben we samen pizza gegeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten