zaterdag 2 juli 2011

Zaterdag 2 juli Verona Rustdag

De Nederlanders vertrekken vandaag weer na eenrustdag. De fiets van de vrouw heb ik nog helpen omhoog duwen want het is erg steil hier. Vanmorgen ben ik naar de stad gelopen om daar wat rond te kijken. Als ik naar de muren en de bestrating kijk is het een en al Rosso Verona natuursteen afgewisseld met Italiaans porfier. Maar hoe kan het ook anders je zit hier tenslotte in Verona. Rosso Verona is een oranje kleurig marmersoort dat hier gewonnen wordt. Vrachtwagens vol rijden hier met hele grote brokken. Hier staan een aantal kerken en een grote kathedraal. Het is alleen jammer dat je entree moet betalen om de kerken of kathedraal te bezoeken, Wat ik niet doe. Verder is hier nog een arena waar elke avond een opera wordt opgevoerd. De kleine smalle straatjes vind ik nog het leukst. Met de heerlijke kleine cafeetjes met dezelfde prijzen. De bebouwing in deze straatjes buigt wat voorover wat een heel apart effect geeft aan zo'n straat. En dan al die kleuren die de gebouwen hebben, geweldig. De stad op zich is wel de moeite waard om te bezichtigen. Maar ik loop liever in het bos of ergen anders in de natuur. Om een uur ben ik weer bij mijn tent om wat te rusten. Mijn knie moet ik wat ontzien. Die is wat overbelast waarschijnlijk toch door het vele klimmen en dalen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten