zaterdag 23 juli 2011

Zaterdag 23 juli Bolsena-Montefiascone 16 km

Gisteravond wilde ik naar het meer lopen. Alleen ik werd opgehouden door het belgisch echtpaar die aan dit pad staan. Of ik wat wil eten. Nou, nee dank u ik heb net mijn eten op. Kom zitten dan krijg je een wijntje. De man die zeer slecht loopt heeft er zoveel bewondering voor dat ik deze pelgrimstocht loop. Ik wou dat ik dat kon zegt ie. Ik wilde opstappen maar hij had mijn glas alweer volgeschonken. Om tien uur ben ik opgestapt. Vannacht begon het te regenen. Vanmorgen ben ik in de regen vertrokken. Rond tien uur wordt het droog en kan ik mijn regepak uittrekken. Als ik bijna in Montefiascone ben stopt er een auto naast me. Goeiemorge klinkt het uit de auto. Het zijn de mensen waar ik achter stond op de camping. Het lopen gaat voortreffelijk, van mijn knie heb ik vandaag geen last gehad. Op zoek naar het onderkomen Convento de Capucini is niet moeilijk te vinden. Als ik aankom bel ik het nummer wat op de deur staat. Ik zit achter een pilaar en de persoon staat aan de andere kant van de pilaar. Hoelaat bent u er. Ik ben er al. Ze kijkt achter de pilaar en begint te lachen. Vanmiddag een klein rondje gelopen door dit stadje. Als ik helemaal boven ben kijk ik naar de kathedraal Santa Margherita. Omdat deze kathedraal boven op de berg staat zie het al in de verte. Hij domineerd nogal met zijn grote koepel. Het is wel heel bijzonder zo'n koepel. Als ik naar binnen ga en naar de koepel kijk heb je een prachtig uitzicht. In de gotische vormen van de koepel zie je fresco's. Heel mooi. Achter het altaar is het bekleed met donker houtwerk. De buitenkant van de kathedraal is heel somber en grauw. Als ik een klein stukje naar beneden loop staat er een groot fontein. Dit fontein komt uit de 18e eeuw. Het aftellen is nu echt begonnen, nog 95 km ongeveer.

1 opmerking: