maandag 4 juli 2011

Zondag 3 juli Verona-Zevio-Albaro-Ronco all Adige-Albaredo d' Adige-Casotton 33 km

Ik verlaat dez bijzondere camping met overal hele kleine terrasjes. Aan de bomen hangen geplastificeerde A4tjes met de benaming en de oorsprong van de bomen en planten. Dit is wel heel interessant.Het uit de stad lopen verloopt voorspoedig. Toch ben ik een keer verkeerd gelopen maar de afstand valt mee. Als ik bijna de stad uit ben stopt er een auto naast me en blijft miden op de weg staan in een bocht. Deze man zag mij door de stad lopen en vroeg zich af wat ik nou ging doen. Aan deze man leg ik uit wat mijn doel is. Hij kan het bijna niet geloven dat ik vanuit Nederland naar Rome loop. Veel bewondering heeft hij hiervoor. Hij schut mij de hand en wenst me heel veel succes. Het is zondag en erg stil op straat in de dorpen waar ik doorheen loop. De warmte vertraagd het tempo. De temperatuur loop hier op tot ruim 30 graden. Als ik bij Albaro loop kijk ik in de berm en zie ik daar een bever zitten knagen aan wat groene stengels. Even blijft hij zitten maar dan neemt ie de spurt het water in. Dan ben ik bijna in Ronco all Adige stopt er een auto . De man draaid zijn raam open en geeft mij een enorme meloen. Voor onderweg zegt ie en hij vertrekt. Nou daar sta ik dan met twee kilo meloen waar moet ik die bewaren. Eerst loop ik een paar km met dat ding in mijn handen. Uiteindelijk leg ik hem tussen de rugtas op mijn kar. Dan kom ik aan in Albaredo. Geen camping maar ook geen hotels of B en B. Doorlopen dan maar. In Casotton sta ik stil voor een klein kapelletje die je in heel Italie overal langs de kant van de weg ziet staan. Er loopt een man op zijn erf en ik ga er op af. Mag mijn tent bij u in de tuin staan. De man fronst zijn wenkbrouwen en zegt is deze plaats goed. Perfect zeg ik, ik dacht als ik maar ergens kan overnachten. Dus mijn tent opzetten en de spullen er in. Bijna ben ik klaar komt de vrouw of ik aqua kom drinken. Daarna mijn potje gekookt. Wilde ik vanavond koffie zetten komt de man langs of ik bij hun koffie kom drinken of een wijntje. Ik krijg alletwee. De hele familie zit bij elkaar. Alleen versta ik er geen woord van. Dan zit je echt met een taalbariere. Toch met handen en voeten communiceren we. En wat ze wilden weten komt er ook wel uit. Om tien uur zeg ik dat ik wil gaan slapen. En wat denk je. Krijg ik nog zo'n grote meloen. Nu heb ik er twee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten