vrijdag 8 juli 2011

Ferrara-Torre della Fosse-S. Egido-Marrara-Bova-S,Maria-Alberino-Molinella 28 km

Vandaag vertrek ik wat later. Mijn schoenen zijn toe aan nieuwe hakken. Dus rustig aan naar de stad lopen. Deze stad wordt voor het eerst genoemd in 753 jaar . Vanaf de 13e eeuw tot 1598 wordt deze stad geregeerd door familie d Este. In 1391 sticht Nicolo de 2e een universiteit. Toen in 1598 Alfonso 2e kinderloos stierf annexeerde de paus het hertogdom. De familie d Este is daarom uitgeweken naar Modena. Dan sta ik in de straat waar het kasteel Palazzo dei Diamati staat. Hier staat een agente waaraan ik vraag of zij een schoenmaker weet. Zij begint uit teleggen en zegt wacht maar ik loop wel even mee. Deze lieftallige agente brengt me bij een schoenmaker. Sorry zegt de man ik ga met vakantie en repareer niets meer. De agente vraagt naar een andere schoenmaker. Tweehonderd meter verder is er nog een. Kom ik daar is de duer nog vast. Dan eerst maar een rondje lopen. Een half uur later ben ik er weer, ja hij is open.Ik vraag of hij mijn schoenen wil maken. Ja ga maar op de bank zitten. Om half elf verlaat ik de schoenmaker. Hij zegt nog dat ik hele goeie schoenen heb. Bij Marrara begin ik naar onderdak te zoeken, maar helaas. Dan loop ik door en vraag regelmatig voor onderdak of mijn tent in de tuin. Bij Bova vraag ik aan een fruitteler of mijn tent in de tuin mag staan. Nee zegt de man, maar wil je wat fruit en wat drinken. Ik krijg een tas vol met appels,perziken pruimen en abrikozen. Uiteindelijk na nog tien km te hebben gelopen beland ik in een hotel. Vanavond moet ik blaren prikken op mijn hiel en mijn rechter knie wordt wat dikker, en dat is niet zo prettig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten