donderdag 14 juli 2011

Donderdag 14 juli Monterggioni-San martino-Siena 18 km

Gisteravond maakte ik een praatje met meneer Burger die hier op vakantie is met zijn gezin. Zijn zoontje Lucca Burger wilde weten waarom ik niet met de auto naar Rome ga. Nou omdat ik lopen wel leuk vind zei ik. Het jochie was zo onder de indruk van het verhaal dat hij even later terug kwam met vijf eurovoor de sponsering.Uit mijn eigen spaarpot zegt ie heel trots. Ik heb hem hiervoor bedankt. Geweldig toch. Als ik wegga moet ik eerst vier km terug lopen over het grindpad waar af en toe een auto langs komt. Daarna loop ik op het asfalt richting Siena. Vanaf de camping tot aan de camping in Siena blijf ik klimmen. Er lijkt geen eind aan te komen. Soms een kleine afdaling. Siena ligt op een hoogte van 322 meter. Vanaf de camping ben ik met de bus naar de stad gegaan om informatie te verkrijgen voor pelgrims. Wel te verstaan overnachtingsadressen, bijv. klosters. enz. Op de camping in Monterggioni had ik een folder met het adres gekregen. Intussen is dit bureau verplaatst naar de andere kant van de stad. Dus ga ik met lege handen weg.Even een vluchtige blik in de kathedraal en de binnenplaats van Convento di San Franesco. Diet is ook een gedeelte van de universiteit. Verder nog wat rond gekeken en weer met de bus terug.

1 opmerking: