woensdag 23 juni 2010

Dinsdag 22 Juni Mirallos-Portomarin-Castromaior-Palas de Rei-Casanova 35 km

Gisteravond heb ik heerlijk gegeten maar ik kreeg zoveel op mijn bord dat niet allemaal te verorberen.
Het is goed weer tot zeven uur, hierna wordt het behoorlijk mistig en dus ook een stuk kouder, na een half uur lopen haal ik een Duitse in en loop met haar mee tot Portomarin, zij heeft een week vakantieIn deze plaats worden twee bussen met pelgrims gelost , met allemaal nieuwe stokken , dit zit vast bij de reis inbegrepen.
Als ik deze plaats verlaat ligt er weer een flinke bult op mijn pad, het blijft toch een uitputtingsslag, mijn knieen en onderbenen vinden dit niet zo lekker, ik heb daar een moe gevoel in, toch maar even doorzetten ik zo boven, althans dat dacht ik , maar dat duurde 10 km. Als ik eenmaal boven ben ga ik eerst even wat nuttigen, intussen is de mist verdwenen en de zon is gaan schijnen, langzaam wordt het warmer.
Vanaf Hospital la Cruz moet ik nog twintig meter klimmen dan ben ik op 700 meter, langzaam ga ik naar beneden met af en toe een klimmetje hier kom ik een hele zwerm buizerts tegen die hoog boven de bomen naar hun prooi zoeken.Dan kom ik in Palas de Rei en het is net tweeuur dus de winkels gaan dicht , ik ben dus net te laat om mijn fruitkar weer vol te laden met bananen sinasappels kiwi's enz., nou dan morgen maar.
Vanaf Pals se Rei neem ik ook de route, dan loop ik min of meer door een loopgraaf en het is hier al behoorlijk warm, ik moet hier over een rij van keienlopen met er naast water, dit vergt de kunst van evenwicht.
Bij de auberge heb ik eerst een biertje genomen en ontmoette daar een echtpaar uit Brasielie die alle dagen 10 tot 12 km lopen en soms de taxi nemen, zij vinden het geweldig dat ik vanuit Nederland ben komen lopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten