zondag 27 juni 2010

Zaterdag 26 Juni Santiago de Compastela-Negreira- Vilaserio 34 km

Ik verlaat S d C in alle vroegte, althans dat probeer ik want de peilen of schelpen ontbreken soms en dan wordt het een beetje gokken.
Uiteindelijk ben ik uit S d C en loop ik richting Negreira, op dit pad kom ik een Zwitserse man tegen , deze man loopt liever alleen wat ik me heel mgoed kan voorstellen.
Het getjilp en gefluit van de vogels en het geruis van de bomen is een heerlijk gehoor na anderhalve dag in S d Cte zijn geweest, waar het erg druk is van de pelgrims en toeristen.
Deze route begint met een klein klimmetje overeen vrij smal pad, later wordt het pad wat breder, na twee en een half uur lopen kom ik toch nog een cafe' tegen om even koffie te drinken.
Het valt me al een hel tijd op dat de pelgrimsroute niet door maar achter de dorpen langs gaat, wat ik eigenlijk heel vreemd vind, want volgens mij gingen heel vroeger de pelgrims door de dorpen, maar ja wie ben ik.
Het klimmen lijukt vandaag niet op te houden, soms daal ik een stukje, maar ik heb het gevoel dat ik vandaag alleen maar aan het klimmen ben.
Ik vind de route erg zwaar, grote opstappen van rotsblok naar naar rotsblok, en nog vrij steil om hoog, maar ik heb het getrotseerd, Pastor Vertelman zei het al Jacobus betekend "doorzetter en volhouder", nou ik heb doorgezet en ik hou het vol tot Fisterra aan toe, al wordt het de laatste tijd voor mij wat moeilijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten