woensdag 2 juni 2010

Woensdag 2 juni Roncevalles-Auritz-Aurizberri Espinal-Erro-Lintzoain-Zubiri-Urdaitz-Larrasoana-Zuriain-Irotz-Ar-tarrabla Villava-Uharte 43 km

De start begint al vroeger, zes uur was ik kant en klaar, nou dan ga ik maar, om zes uur ging het licht aan en werd het Santiagolied gezongen voor diegenen die nog in bed lagen.
Het was nogal schemerig en het regende, nou een wat miezerig regentje, dus de tas mar inpakken met een regencape en mezelf ook maar, na drie uur werd het weer droog, gelukkig.
Vandaag ben ik wel over de weg gelopen en lekker alleen, je eigen tempo, en je eigen gedachten dat is zo heerlijk, de weg was aardig vlak, er waren maar twee klimmetjes naar 900 meter maar het ging geleidelijk aan.
Met de middag was ik in Larrasoana, daar heb ik mijn broodje gegeten en ben toen weer verder gegaan, ik had hier kunnen overnachten, alleen had ik geen zin om twee uur te wachten om binnen gelaten worden.
Dus op naar Pamplona, nou zit ik nog een klein stukje voor Pamplona omdat hier een municipal gite is, om drie uur stapte ik binnen, even douchen, enz. en op zoek naar voedsel voor morgen .
Het wel even wennen van de Franse taal naar het Spaanse, de Franse taal klinkt toch wat zachter en het Spaanse met de rollende RRRRRRRRRRR klint erg hard aan.

3 opmerkingen:

  1. hoi co, lekker vroeg eruit jammer dat het wat regende gelukkig werd het droog en wat genieten we van je verhalen,groetjes van jack en conny.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Co,

    Tjonge wat ben je al ver. Ik volg je op de kaart en ben onder de indruk. Jammer van het weer. Het is hier ook al een tijdje koud maar vandaag was het prachtig. Lekker buiten eten en een beetje in de tuin rommelen. Helemaal geweldig. Mijn blauwe regen is inmiddels meer dan gehalveerd en dat ziet er een stuk beter uit. Wel zwaar werk. Bijna net zo zwaar als wandelen volgens mij. Ik hoop dat mijn tuin er een beetje goed uitziet tegen de tijd dat jij aankomt in Santiago. En natuurlijk hoop ik ook dat het weer een beetje beter wordt. Regen in de Pyreneen lijkt me geen pretje. Succes verder!

    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen