maandag 14 juni 2010

Maandag 14 Juni El Burgo Ranero-Religos-Arcabueja 30 km

Gisteravond heb ik nog genoten van een muziek en volksdans optreden speciaal voor pelgrims georganiseerd, eerst was er een vlaggenparade begeleid met trommels en doedelzak muziek, en op het grote plein werden de volksdansen uitgevoerd.
Al metal een optreden van anderhalf uur, en daarnalive muziek dat tot 10 uur duurde, deze band speelt blokfluit en akoestische gitaar en zang.
De dag is goed begonnen alhoewel het wel weer bewolkt is, maar gelukkig is er geen water gevallen, de zon is ook weer uit de kast gekomen, het is vandaag 20 graden.
In Mansilla de las Mulas heb ik eerst mijn assen van mijn kar schoon gemaakt en gesmeerd, want een paar dagen door de bagger lopen is niet zo goed, nu begint het te piepen en dat is geen gehoor.
In deze plaats is de kerktoren ook bezet door twee families ooievaar, deze doen het erg goed in deze streek.
De laatste paar km loop ik samen met Gerthi de Oostenrijkse die ik vorige week ook al had ontmoed.
Het blijft voorlopig een lange vlakke rechte weg, alleen morgen ligt er nog een klein heuveltje, maar het einde is bijna in zicht.

1 opmerking:

  1. Hallo Co,wat doe je het geweldig,niet alleen het lopen maar ook nog iedere dag weer een verslag,en nu die prachtige fotos erbij,knap hoor
    wij wensen je het alderbeste.groetjes henk en tinie

    BeantwoordenVerwijderen