woensdag 23 juni 2010

Woensdag 23 Juni Casanova-Melide-Boente-Castaneda-Arzua 20 km

Iedereen ligt nog te slaoen om half zes als ik mijn kleren aantrek, althans dat dacht ik, een Italiaanse komt uit bed , omhelst me en zegt Bon Camino, zij heeft nogal wat blaren en loopt 10 km per dag, het is wel leuk vertrekken.
Ik loop richting Melide,maar het is nog erg donker, dus is hget uitkijken of ik niet struikel over boomwortels of keien, tweekeer ging ik bijna onderuit door wat los grind, en een keer struikelde ik over een stuk rots, maar het ging allemaal goed.
In Melide ben ik even wat gaan drinken, het is intussen al behoorlijk warm geworden, koffie op en weer op stap, op weg naar Boente ontmoet ik een Zweedse die op tefa's loopt en telkens steentjes uit haar schoenen moet schudden, ik moest denken aan het lied van Bart Peters, Er zit een steentje in mijn schoen.
Tussen Melide en Boente heb ik nog een paar aardige klimmetjes, over voor mij een moeilijk begaanbaar pad, ik loop hier weer over keien en boomstronken en een keer over keien door het water, dit is heel zwaar, het is weer een echte konditietest
Net even voorbij Castenasaben ik even wat gaan drinken, hier ontmoet ik een aantal Spaanse dames, een van deze dames Marisa Gonzalez noteerde haar email adres in mijn boekje.
Nu moet ik haast maken en zo snel mogelijk een auberge zoeken , omdat er nu zoveel pelgrims lopen, het begint al aardig op Mekka te lijken, dus is het zaak om smorgens op tijd te vertrekken.
Ik ben om half een in een auberge, en een uur leter is het vol, het is een triest gezicht om te zien hoe pelgrims om half drie moeten horen dat het vol is.
Wordt vervolgd .

2 opmerkingen:

  1. Zo pap,

    Nu zijn het toch echt de laatste loodjes en dan bent in de plaats waar u al die tijd naartoe heeft geleefd. Misschien dat u op het moment dat u dit leest er al bent. U bent echt een kanjer of zoals als Lars tegenwoordig zegt;" Ik vind het vet cool".

    Ondanks het rotweer wat u toch wel heel veel heeft gehad blijft steeds weer positief. Voor ons bent u een echte kanjer en kunnen niet wachten tot u weer thuis bent.

    Veel plezier nog met de laatste dag(en) en ook heel veel succes.

    Dikke kus van ons allemaal,

    Jan Coen en Yvonne Lars en Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Co,
    Geweldig, nu in 4 mnd'en heb je straks de tocht voltooid. Het wordt nu aftellen met de kilometers op al die paaltjes die je nu veelvuldig langs het pad ziet.De drukte van de bus"pelgrims" om je heen. Wat zal de tocht je veel gebracht hebben. En wat zul je trots op jezelf zijn en terecht. Gefeliciteerd! Geweldig!Ik wens je een prachtige aankomst in Santiago de Compostela toe.....ennuh...op naar Finistera? ULTREYA!!!
    Groetjes Sonja

    BeantwoordenVerwijderen