dinsdag 8 juni 2010

Zondag 6 juni Logrono-Navarette-Ventosa-Najera 31 km

Gistermiddag heb ik nog wat rond gehobbeld, en nog een bietje gedronken dat is wel lekker met dat warme weer, 35 graden, en s'avonds begon het te regenen.
Vanmorgen loop ik op de weg en zie ik allemaal bewegende zwarte strepen op de weg, als ik dichterbij kom blijkt het een spoor van mieren te zijn.
Toch heb ik de route maar gevolgd en niet over de weg, alleen het laatste stuk, dit heb ik gedaan om niet te hoeven omlopen.
Tot Navarette heb ik samen met een Duitse musicus gelopen, deze jongeman speelt klarinet in een brassband, een hele sympatieke man, in Navarette hebben we koffie gedronken.
Onderweg naar Najera komen er een aantal mensen met een fototoestel op me af om mij op vast te leggen, ho ho zeg ik, dat kost een euro per foto voor het goede doel, de foto's werden gemaakt en er werd afgerekend.
Kom ik in Najera aan, loop ik langs de kerk en wat zie ik in de toren, juist ja twee ooievaars nesten, zij hebben toch iets met de kerken.
Een auberge in een klein straatje goed voor tien personen.
Hiernaast is een plein waar je voor vijf euro een wijnglas kan kopen en overal in de straten wijn kan proeven en hapjes zijn er ook te kust en te keur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten