dinsdag 1 juni 2010

Dinsdag 1 Juni St Jean Piet de Port - Roncevalles 27 km

De eerste pelgrim ging om kwart voor zes uit bed, de rest volgde al snel, ik weet niet hoeveel er in deze gite zijn, ik denk dat het bijna vol was.
Om zeven uur ben ik vertrokken, ik zou eigenlijk over de weg lopen, maar omdat ik zo in gesprek was liep ik de route die iedereen loopt, ik zal wel zien hoe het mij vergaat.
Het eerste stuk viel wel mee alhoewel je flink omhoog gaat en dat kost toch wel veel energie, ik troost me maar met de gedachte dat er veel pelgrims zijn die er moeite mee hebben.
Diverse mensen kom je tegen uit verschillende landen, het is wel aardig om af en toe een babbeltje te maken, waarom men de camino loopt enz.
Het laatste stuk is wat lastiger voor mij , dan loop je door de prut en grind en keien paden omhoog , en ook weer omlaag, maar het uitzicht is zo prachtig.
Aangekomen in Roncevalles moest ik , samen met nog heel veel andere ruim een uur wachten om een stempel te krijgen en een slaapplaats.
Hier kunnen 80 personen slapen maar wel op de lange laag, ik ben benieuwd hoe dat gaat, want je hebt er snurkers tussen.

1 opmerking:

  1. hallo co, nog even en je loopt in spanje.
    wat ga je toch snel.
    je loop nu met de stroom pelgrimmers mee, zo te lezen.
    wel leuk dat er zo veel nationaliteiten zijn die de tocht of een stuk daarvan lopen en fietsen.
    hier gaat alles zijn gangetje. vandaag erg mooi weer dus lekker in de tuin gewerkt.
    groetjes hans en liset

    BeantwoordenVerwijderen