zaterdag 5 juni 2010

Donderdag 3 Juni Uhuerta-Pamplona-Cizur menor-Castillo-Alto del perdon-Puerto del Perdon-Basongaiz-Legarda-Puente la Reine-Maneru-Cirauqui 33 km

Als je van Uharte nar Pamplona loopt kom je echt wel langs en mooie route, het valt me op dat de bouw van huizen en andere gebouwen strakker en netter is afgewerkt.
In Pamplona was een wegomlegging, maar de anduiding is goed aangegeven, ik ontmoette dar nog een Italiaan die drie weken heeft om de camino te lopen dan is zijn vakantie om, hij dacht niet dat ie het in die tijd kan redden.
We heben ruim en uur met elkaar gelopen daaarna zijn we uit elkar gegaan, de klik is er niet altijd, vlak voor Alto del Perdon haaaalde ik een Duitse in even een babeltje maken en ben weer doorgelopen, zij liep zo langzaaam , dat was geen optie voor mij.
Boven an de berg gekomen heb ik toch de weg mar wer opgezocht wat voor mij toch beter loopt want het pad wordt wer erg smal.
Boven op de berg stan diverse uit metaal gesneden pelgrim figuren en wat met pelgrimeren te maken heeft, je kan hier ok je waterflessen vullen, deze tapplaaatsen kom je regelmatig tegen.
Uiteindelijk kom ik an in Cirauqui, war ik eerst nog even een kleine versnapering uit mijn tas heb genuttigd, en wat gedronken want het is erg warm.
De auberge war ik ankwam om twe uur was al bijna vol er waren nog drie plaatsen vrij, was ik even marzel, anders moet ik nog zes km doorlopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten