dinsdag 29 juni 2010

Maandag 28 Juni Fisterra

Het geluk zit me vandaag niet erg mee, twee lekke banden en dat op de laatste dag van mijn lange wandeltocht, nou ja, ik denk maar zo het hoort er nou eenmaal bij.
De route gaat vandaag hoofdzakelijk over de weg en een klein stukje door het bos over een grindpad, het grindglijden, rotsbloktrappen en boomstonkstruikelen is voorbij ik ben aan het einde van mijn bestemming.
Het was een ontzettende mooie reis,ik heb er van genoten en ik ben blij dat ik dit heb kunnen doen, ook al ging het soms wat moeilijk, dan is er altijd weer een die me weer een zetje in de rug geeft, dat is mijn vrouw Marian, en natuurlijk ook mijn engelbewaarders, want ik denk dat ik er daar heel veel van heb.
Vandaag heb ik met een Mexicaan een Zuid Afrikaan en twee Ieren koffie gedronken, wat heel gezellig was, al eerder heb ik geschreven dat we allemaal met hetzelfde doel bezig zijn, we zijn een grote familie.
Hier in Finesterre kom ik veel mensen tegen die ik vanaf St. Jean Piet de Portheb ontmoed, even een klein praatje, wat bij iedereen weer veel herrinneringen oproept, en iedereen vind de reis indrukwekkend.
Ikheb lekker op het strand gelegen en mijn poezelige wandel voetjes in het zeewater laten hangen dat hebben ze wel verdiend na zo'n lange reis, als ik dan langs het strand loop zie ik in het glasheldere water vissen zwemmen, als ik nou een schepnet bij me zou hebben dan heb ik gelijk voor de hele maand vis.
Hierna heb ik een bierje gedronken met Gerthi die ik hier ook weer tegen kom, en vanavond heb ik gegeten met Niamh (Neve) zij komt uit Ierland, ik heb haar vanaf St. Jean Piet de Port diverse keren ontmoed, eerder liep ze met haar moeder, die tot Leon heeft meegelopen.
Terwijl ik mijn verhaal zit te schrijven , wordt enkele keren de pen uit mijn hand gepakt door de serveerster om iets op te schrijven voor Niamh, wij moeten daar erg om lachen.

6 opmerkingen:

  1. Lieve pap,
    Van harte gefeliciteerd met het halen van deze fantastische prestatie!!!. Wij zijn ontzettend trots op u dat het in een keer gelukt is en ook in zo'n 'korte' tijd. de verhalen op de blog zullen we wel gaan missen, maar wat zal het fijn zijn om u straks weer lekker dichtbij te hebben. Geniet nog maar van de dagen in Fisterra en Santiago samen met mama. Dit is een ervaring die niemand u meer kan afnemen!

    Veel liefs van Jürgen & Ellen,
    Thijs, Emma en Chiel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Co, heel erg gefeliciteerd met deze prestatie geweldig hoor, en wat hebben we genoten van je mooie verhalen, we hopen je gauw te zien hoor, groetjes van de oosterweg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Co, we hebben jou ook een paar keer ontmoet, laatst in de albergue in Fisterra, wij zijn gisteren doorgegaan tot Lires en vandaag laatstse dag tot Muxia. Morgen nemen we de bus naar Compostela, vrijdag vliegen we terug naar België. Gefeliciteerd met je Camino.Groetjes van de twee Belgen. Misschien zien we je nog in Compostela. Onze blog: http://teejentee.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve papa,

    Gefeliciteerd met deze prestatie! U bent onze KANJER. Als u weer thuis bent kunt terug kijken op een geweldig mooie tocht waar u al die jaren naar uit heeft gekeken en "nu al" op de eind bestemming bent. Nu met mama nog even nagenieten van alles wat u heeft meegemaakt, misschien de schoenen nog verbranden en over een paar dagen weer lekker naar huis waar wij u weer in onze armen kunnen sluiten.

    Tot Gauw!!

    Dikke kus....

    Jan Coen & Yvonne

    Lars en Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha die Co.
    Je hebt er maanden lang naar uitgekeken,maar het is nu zover . Geweldig!!! Van ons gefeliciteerd.
    Wij vinden je een SUPER CO.
    Groeten Tiny en Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Co,

    Van harte gefeliciteerd met deze geweldige prestatie, daar mag je trots op zijn. Je bent een hele ervaring rijker en kunt terugkijken op een prachtige tijd.

    En hoeveel heb je nu uiteindelijk opgehaald voor Dupla? Heb je daarmee ook je doel behaald?

    groetjes, Désirée

    BeantwoordenVerwijderen