woensdag 23 juni 2010

Maandag 21 Juni Triacastela-Samos-Sarria-Barbadelo-Miralos 35 km

Het is koud als ik vertrek maar de zon komt om 7.00 uur al om de hoek kijken en het is windstil.
Ik volg nog steeds de rivier en een km voorbij Sarrias valt het water ongeveer drie meter naar beneden, wat een prachtig gezicht, dit is echt genieten, dit is de enige plek waar ik het water kan zien.
In Sarria heb ik bij de kerk een stempel gehaald, in het portaal van de kerk ligt de stempel om zelf een stempel in het credencial af te drukken.
Vanaf Triascastela heb ik alleen gelopen dat is lekker, om meheen kijken en van de natuur genieten, zo kom ik koeien tegen die gewoon los lopen over de weg, dat is toch mooui als dat kan.
In Sarria loop ik langs Hortus Botanicus, alleen is het smorgens om half acht nog niet open, maar ik heb begrepen dat hier planten worden gekweekt voor medicamenten en onderzoek.
Als ik Sarria verlaat neem ik weer de route i.p.v. de weg, ik mag dan klimmen van 440 m naar ongeveer 720 m, het eerste stuk gaat redelijk goed.
Bij Peruscallo heb ik een pad omlegging en mag ik over keien en boomstronken net als in de Ardenne, dit is erg zwaar, als ik het maar rustig aan doe dan gaat het best wel.
Boven aangekomen ben ik drijfnat dus eerst eveneen slokje drinken en een mars naar binnen werken daar knap ik al weer aardig van op.
Dan kom ik in Feireros bij een auberge, even vragen voor een plaats, vol ,de volgende ook vol twee km verder in Mirallos is ook nog een auberge, plaats genoeg maar al snel loopt het vol, dus net op tijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten