zaterdag 19 juni 2010

Zaterdag 19 Juni Cacabelos-Villafranca del Biero-Vega de Valcarce-Ruitelan 28,5 km

Ik lig nog heerlijk te slapen, maar om 6 uur komt de familie ooievaar ons allen wekken, met hun geklepper wil je wel wakker worden.
In Carcabelos slaap ik naast de kerk, hier staan 72 twee persoons huisjes rond de kerk allen vol er liggen zelf nog een tiental pelgrims buiten op een matras te slapen .
De zon doet vandaag al weer goed zijn best, acht uur begint het al aardig warm te worden maar de wind is nog wat frisjes.
Ik loop langs de weg en kruis enkele malen de A6 die met diverse viadukten over de andere weg gaat, de peilers van deze viadukten hebben een doorsnede van ongeveer twee meter, en gigatische liggers waar het wegdek op ligt, dit zijn enorme bouwwerken.
Niet alleen Nederland zijn bruggenbouwers, Spanje kan ook mooie verbindingen maken naar de overkant.
Ook hier loopt een rivier langs deze weg, nu kan ik het water af en toe zien kabbelen, soms rustig en soms een mooie stroomversnelling, dit is zo rustgevend.
In Trabadelo drink ik een kop koffie met wat lekkers erbij, hierna vervolg ik mijn weg naar Ruitelan waar ik in een refugio overnacht, omdat er nu een bult op mijn weg komt waar ik morgen uitgerust en fris aan kan beginnen.
Deze refugio is niet veel bijzonders maar wel erg gezellig, vanmiddag zitten wij met z'n vieren te lunchen, ik wilde nog trakteren op een biertje omdat ik jarig ben maar daar kreeg ik de kans niet voor, er werd getrakteerd door een Fransman.
Er staat hier een klein kerkje zonder toren althans alleen een klokgevel met 2 klokken in de gevel , en hier valt het op dat er geen ooievaars op nestelen maar heel veel gierzwaluwen die ik in deze streek veel tegen kom

10 opmerkingen:

  1. Hallo Co,

    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Ik heb vandaag nog even aan je gedacht tijdens de laatste etappe van de vierdaagse van Alkmaar. Het was regenachtig vandaag en soms tijdens de buien behoorlijk fris. Het was dus regenjas aan, regenjas uit enz. Wel een leuke dag. Een goede voorbereiding op Nijmegen dus. Hans, Liset, Ans, Aad en Laura en ik hebben een biertje op je gedronken en dat smaakte goed. Heel veel succes met de laatste loodjes!!!

    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Co

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag van Tiny en mij.
    Je blijft maar doorgaan ook op je verjaardag. Je begint wel verkwistend te worden aan het einde van de reis . Een paar dagen terug begon je al geld in de lucht te gooien nu weer rondjes geven.
    Maar goed dat je aan het einde van je tocht begint te geraken.Co ik denk dat de grijns op je gezicht elke dag breder wordt en het lopen steeds gemakkelijker .Nog even volhouden, en wat een geweldige prestatie heb je dan neergelegd.En je verhalen blijven geweldig.
    Groeten Jan en Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Co op de eerste plaats van harte gefeliciteerd.Je gaat als een speer man geweldig hoor.Als alles goed gaat zien we je weer snel terug in Winkel bij Marian kinderen en kleinkinderen dat zal voor iedereen toch weer heel fijn zijn. Het ga je goed en veel sterkte tijdens de laaste loodjes.
    Groetjes Freek en Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hallo ome co gefeliciteerdt met u verjaardag.
    nou nog 160km en dan bent u er al wat is dat snel gegaan zeg.
    succes met de laatste kilometers.
    gr v ingrid mulder

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met je verjaardag Co!
    Wel een verjaardag om nooit meer te vergeten, wat bijzonder!
    Veel plezier nog de laatste dagen!
    Groeten John de Wit

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi co nog van harte hoor en nog succes de laatste dagen groetjes jack en conny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Co, vanmiddag waren Anneke en Freek bij ons op visite, en Freek verteld dat je nog ongeveer 160 km van het eindpunt bent verwijderd.
    Je gaat nog sneller als dat ik dacht, en het weer zit nu geloof ik ook mee hè?

    Ik hoop, dat je met Marjan, nog even kan genieten van SAntiago de Compastella, alvorens je terugkeerd naar Nederland.

    Als je weer terugbent Co, dan hopen we nog meer van je kunnen te genieten, van allea wat je hebt mmegemaakt tijdens je prachtige wandeltocht en je foto's.

    Co,hou nog even vol, veel sucses in de laatste kilometers gewenst, en Toy Toy Toy.

    Groetjes, Corrie en Wim Dekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeetje Co wat ben je al ver weg,we dachten rond deze tijd in montpellier te zijn.en ik je weer zou op zoeken . Onze vakantie zit er op en jij kijkt al weer uit naar Marian.Knap hoor in zón korte tijd deze afstand af te leggen.groeten uit 't Zand Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. blijkbaar toch weer eens gelukt om wat te plaatsen dat gaat niet zonder slag of stoot,lukte de laatste tijd niet erg !

    BeantwoordenVerwijderen