zaterdag 5 juni 2010

Vrijdag 4 Juni Cirauqui-Lorca- Lizarre Estella- Monasterio de Irach- Azqueta- Villamayor de Monjardin-Urbiola-Las Cruses-Los Arcos 39 km

Het ontbijt is wel erg zuinig vanmorgen, mar ik moet het er maar mee doen, de thee opgedronken en lopen richting Los Arcos vandagheb ik weer voor de weg gekozen .
De eerste 23 km is een redelijk vlakke weg , als ik dan bij Monasterio de Irache bent moet ik een klimmetje maken, bij Monasterio de Irache kom ik bij een klein pleintje waar ik mijn waterfles kan vullen.
Alleen er zijn twee kranen, een voor water en de ander voor wijn, ik heb de wijn geproeft maar ik vind het en beetje wrang, niet mijn smaak.
Bij Villamayor zit voor deze dag op het hoogste punt n.l 675 m, dit lijkt hoog maar het allerhoogste punt moet nog komen op deze reis.
Tusen Las Cruyses en Los Arcos loop ik op de weg en zie ik een slang liggen, een beetje opgerold en een beetje gestrekt, eerst dacht ik dat ie dood was, toen ik dichterbij kwam zat eer toch leven in.
In LOs Arcos heb ik eerst wat gedronken even rusten en de weg gevragd, net dat ik wilde gan komen er twee Nederlanders an op de fiets die wat wilde drinken.
Zij heben vandaag 30 km gefietst en vinden het voor vandaag welletjes, Hilde en Ulbe even voorstellen, ik ben Co.
Heb jij Max nog gesignaleerd, Max v d Kerkhof vrag ik , ja we zijn hem uit het oog verloren, jammer zeg ik , ik had gehoopt hem op dezSamen op zoek nar een gite, de eerste zit vol jawel de tweede is rak, even opfrissen en nog wat boodschappen doen, hier zit nog een Nederlander, hij is gepensioneerd jurist
, een gezellige avond is het resultat.
Er stat hier een mooie kerk alleen wordt het tijd dat men de klok gat vervangen, als deze slat geeft het het geluid van een pollepel tegen een pan geen gehoor
Vlakbij de keerk is een gras veld waar grote rotsen met uit gebeelhouwde figuren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten