donderdag 17 juni 2010

Donderdag 17 juni Murias de Rechivaldo-Rabanal del Camino-Cruz de Ferro-Acebo 32 km

Gistermiddag kwam ik nog eeningestorte muur tegen door de hevige regenval van de laatste dagen, op sommige plaatsen is zefs het wegdek weggespoelt.
Het is vanmorgen koud, maar het is wel helder en de zon komt langzaam op, een mooie blauwe, oranje gele lucht aan de horizon, het heeft tochgeholpen een briefje van 25 euro in de lucht gooien en een schietgebetje voor mooi weer.
Vogels fluiten weer het hoogtste lied, en de bloemen, planten en struiken is en blijft toch een prachtig gezichtin de ochtendzon met nog een beetje dauw , onze schepper heeft wat dat betreft de wereld goed in elkaar gezet.
In ElGanso heb ik een kop koffie gedronken waar twee Fransen zitten, die elk jaar voor een week de camino wandelen.
Hierna begint het klimmen, ik ga van 868 m eerst naar 1150 m en danben ik in Rabanal del Camino, hier neem ik de weg omdat de paden smaller en rotsachtiger worden.
De weg loopt evenredig aan de route, dus van de natuur mis ik niets,ik kom hele mooie vlinders en bloemen tegen, er stopt een fietser en geeft mij een paar snoepjes voor onderweg zegt hij, en hij stapt weer op.
Dan nu nog even klimmen naar 1515 m watme niet tegen valt,als ik bij Cruz de Ferro aan kom waar een heel groot kruis staat met stenen er omheen gelegd.
Hier staat een bus die net leeggelopen is met tweeuurs pelgrims die even verder weer in de bus stappen, ik ben doorgelopen naar het hoogste punt Collade de las Antenus.
Als ik hier ben gaat het vrij steil naar beneden,het is jammer dat ik geen plankje op mijnkar heb waar ik op kan staan, dankon ik zo de berg af, maar dat zou niet goed komen denk ik, want als ik zie hoe hard de fietsers naar beneden zoeven daar word je bang van.
Als ik boven ben kijk ik bijna over de hele wereld, ik zie weer sneeuw op de toppen van de bergen, wat is dat toch prachtig.
In Acebo ben ik gestopt, ik vind het voor vandaag genoeg.

4 opmerkingen:

  1. Hallo papa Co,

    Wat gaaf zeg, hebben ze in Spanje briefjes van 25 euro? Waarom hebben wij die dan niet? Haha. Morgen bent u jarig en gisteren waren Daan en Ferry jarig. Dat zijn toch steeds de dagen die vreemd zijn, omdat u niet in de buurt bent. Het klinkt misschien gek, maar met elke stap die u nu zet, komt u verder van huis EN komt thuis weer heel snel dichterbij. Dat vinden wij heel fijn, want wij staan te trappelen om u weer in de armen te sluiten. De prestatie die u nu aan het volbrengen bent is uniek! Laten we hopen dat de laatste fase van deze tocht zonder tegenvallers zal verlopen. Zet hem op kanjer!

    Knuffel van ons en vergeet morgen niet een gebakje te eten.

    Ellen en Jürgen, Thijs, Emma en Chiel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo co, al weer een stukje verder.
    het gaat nog steeds goed, zo te lezen. wel jammer dat je veel regen heb.
    maar is het hele gebied daar is het bar slecht weer geweest.
    hier hebben we wel veel zon gehad, maar wel een koude noord-oosten wind. ook niet alles.
    morgen (zaterdag) naar het waagplein om tineke op te halen, die de 4 daagse heeft gelopen samen met laura driesse. zal wel gezellig worden.
    alvast gefeliciteerd met je 61 ste verjaardag. we zullen er morgen een borrel op drinken.
    succes met de laatste loodjes.
    hans en liset

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede morgen CO.

    Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag,ook Marjan en de kinderen.

    Ik zou zeggen, maak er een groot feest van, want dat kan je, maar dat zal wel niet gaan als je ondeweg bent.

    Nog even en dan zit je grote prestatie erop en kan je terug kijken op een mooie lange wandelmarathon.

    Hoop dat je de laatste dagen nog wat mooi weer zult krijgen, want dat zat niet altijd mee.

    Groetjes van Corrie en Wim Dekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte gefeliciteerd door Joke en Luite. Ik hoop dat je in Spanje nog een klein feestje kan vieren.

    BeantwoordenVerwijderen