vrijdag 25 juni 2010

Vrijdag 25 Juni Santiago de Compastela

Ik heb heerlijk geslapen, dat komt vast door het drankje van gisteravond, zo de kleren aan en richting de kathedraal om een stempel te halen.
Als ik daar aan kom staat er een hel rij het kan nog wel even duren voor dat ik aan de beurt ben, maar na een uur mocht ik aan de balie een stempel in mijn credential laten zetten.
Dan worden er enkele vragen gesteld en ik kreeg een formulier om in te vullen,hierna kreeg ik een soort oorkonde overhandigd.
Om twaalf uur is er een H Mis voor al die pelgrims, en als je dan je naam hoort afroepen is dat heel ontroerend, ik had niet verwacht dat dit zoveel met me zou doen, er staat een koor te zingen zo zuiver en zo mooi, super.
Een ontmoeting met een stel Japanners die ik op de camino menigmaal ben tegengekomen leverde nog een donatie op, en op het plein bij de kathedraal kom ik een echtpaar tegen uit Gouda die mijn credential digitaal vastlegt en na een praatje ook een donatie doet.
Afgelopen week is mij verteld dat S dC niet zoveel aan is, ik heb daar een andere mening over, er is heel veel te zien.

13 opmerkingen:

  1. enneh gefeliciteerd Buurman
    wat een knappe prestatie

    de Groentjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, echt een hele prestatie. Van harte gefeliciteerd!

    Het zal inderdaad wel een emotioneel moment zijn geweest op het moment dat ze u naar voren riepen. Daar sta je dan ruim 3000km van huis en dat in 4 maanden "geflikt" echt ontzettend knap. Nog even een paar dagen doorbrengen in SdC en dan komt mama om u weer in de armen te sluiten en de laatste 100 km mee te lopen naar het strand waar u uw schoenen zal verbranden.

    Wij zien elkaar nu heel snel weer. Nog veel plezier de komende week en tot gauw.

    Dikke kus

    Jan Coen en Yvonne, Lars en Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Ko,

    Top dat je er al bent! Gefeliciteerd!
    Ik ben afgelopen zondag aangekomen en woensdag al naar huis gevlogen. Ben blij met mijn tocht en nog blijer om weer thuis te zijn.
    Goede reis en geniet veel na van je tocht.
    Zou leuk zijn om je nog een keer te zien!

    Groetjes
    Mirjam Benjamins uit Amersfoort

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat geweldig Co,
    Santiago de Compostella, de plaats waar je weken geleden voor ben gaan lopen, en nu ben je er dan.
    Een moment om even heel stil in een hoekje te gaan zitten en even te denken aan al het moois wat je beleefd heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi,van harte gefeliciteerd met je overwinning,dat heb je maar weer mooi gedaan,heel knap wij zijn trots op je,wij zien je gauw terug in winkel.groetjes henk en tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Co,

    Gefeliciteerd, wat een prestatie en wat zal het een voldoening geven!
    Wij hebben genoten van je verhalen en zodoende "een beetje" mee mogen lopen, bedankt daarvoor.
    groeten John en Gertruud de Wit

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje Co wat zal dat een voldoening zijn om daar aan te komen,Geweldig ,wat een prestatie dat laatste "stukkie"! kan er nog wel bij . We hebben genoten van al je verhalen .Maar je kan terug kijken op de loop van je leven.
    Ik ben maar een stukje met je mee gelopen en dat was al prachtig.Groeten uit 't Zand Jo en Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Co.

    Ik heb er maar één woord voor...........

    Geweldige Prestatie.

    Geniet er nog even van, samen met Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Co,

    Gefeliciteerd! Het zal inderdaad wel indrukwekkend geweest zijn zo'n mis speciaal voor jullie Pelgrims. Ik ben katholiek opgevoed, maar doe er nu niets meer aan, maar als ik in de kerk ben heeft het toch wel wat.
    Rust lekker uit na alle inspanningen en tot gauw!

    Wij gaan vanmiddag naar het Den Das Festival in Dirkshorn. Het is smoorheet en we zitten buiten op het dorpsplein, dus we zullen wel langzaam wegsmelten....

    groetjes, Désirée

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hai Co,
    GEWELDIG!!! Een reuze prestatie heb je geleverd! GEFELICITEERD!!! Je bent aangekomen in Santiago de Compostela. Deze tocht zal je veel hebben gebracht, het zal veel met je gedaan hebben en dat gaat door...ze zeggen dan ook 'als je bent aangekomen in Santiago de Compostela dan begint je pelgrimstocht pas, dan ben je een ander mens geworden'...... Wat mooi dat je het laatste stukje samen met Marian gaat lopen, dat ter plekke samen deelt. ULTREYA!!! voor de laatste loodjes samen. En dan is het dagelijks wandelen voorbij, dat zal enorm wennen zijn...
    Ik wens je een mooie thuiskomst toe, en neem de tijd en rust voor al je herinneringen aan de tocht. WEL THUIS PELGRIM CO! Groetjes Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hallo ome co hartelijk gefeliciteerdt met het behalen van deze tocht goh wat is dat snel gegaan zeg nou ik vind het fantastisch hoor me petje af hoor nou nog ff en dan kunt u de familie weer in de armen sluiten ik zal u mooie verhalen missen maar vind het ook weer fijn als u in nederland bent . gr v ingrid mulder

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Co,

    Even een paar dagen niet lezen en dan blijk je opeens te zijn gearriveerd op je bestemming. Wat een onwerkelijk gevoel zal dat zijn. Ik vind het een topprestatie!!! En dan nu maar afkicken en wachten op Marian. Tot ziens in Nederland.

    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen