dinsdag 8 juni 2010

Maandag 7 Juni Najera-Azofra- Santa Domingo-Granon-Redecilla del Camino-Viloria-de Rioja- 44 km

Vannacht heb ik slecht geslapen omdat er iemand zo hard lag te snurken, ik ben om half vijf uit bed gegaan en om kwart over vijf gaan lopen, he3t is nog donker als ik wegga.
Na vier uur lopen dacht ik in Santo Domingo even koffie te drinken alleen hier is alles nog dicht behalve de kerk maar daar is geen koffie dus doorlopen maar naar Granon.
In Granon koffie gedronken bij de groenteboer die ook bakker en slager is, de koffie is hier niet zo lekker, een beetje slap , of eigenlijk sokkenwater.
Ik wilde in Villamayor del Rio stoppen maar dan moest ik bijna een km van de route af , dus ben ik maar doorgelopen naar Belorado, hier zit ik in een gite van de kerk.
De kerk Santa Maria dateerd uit 1300 en in 1910 is hij enkele jaren gesloten geweest bij gebrek aan geld, ongeveer 13 jaar later weer open door enige donaties, al sinds jaar en dag komen hier pelgrims aan of langs.
Na het douchen heb ik een biertje gekocht en op een terras gaan zitten, tot er iemand van de gemeente langs kwam met een bladblazer die het plein ging schoon blazen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten