woensdag 16 juni 2010

Woensdag 16 Juni Villadangos del Paramo-Astorga-Murias de Rechivaldo 32 km

Gisteravond samen spaggetti gegeten met twee Franse dames waar ik maandag in Arcabueja ook mee heb gegeten, we hebben nerg veel lol gehad, er werde grapjes gemaakt over mijn wheelie, hoe ik de bergen af zou gaan.
Het is vanmorgen nog steeds bewolkt en soms een spatje regen, maar het blijft droog.
Na 16 km ben ik in Santibanez de Valdeinglesias wat gaan drinken, zit ik net aan de koffie komen Pascale en Ron die ik voor het laatst in Le Puy heb gezien.
Ik dacht dat jullie al in S d C zaten, nee wij doen het rustig aan, maar jijloopt zo snel, wij volgen je via internet.
In Astorga heb ik een uurtje rondgehobbeld, even langs de kathedraal en een museum die naast de kathedraal staat, dit zijn allebij prachtige bouwwerken, bij et museum staan een aantal mooie koperen of bronzen beelden.
Onderweg kom ik weer heel veel ooievaarsnesten tegen op torens, ze klepperen hoog van de toren, maar ook zwermen met groenlingen wat een mooie vogels zijn dat.
De route is wat moeilijker te lopen omdat ik nu weer over grind en keien loop, ht tempo zakt dan weer behoorlijk maar als ik om me heen kijk zie ik een prachtig natuurgebied en dat is ook heel wat waard, mooi he' als je er zo van kan genieten.
Astoga heb ik inmiddels verlaten, om naar Murias de Rechivaldo te gaan, ik moet nuhaast maken want er drijgt een flinke regenbui aa te komen, maar als ik in deze plaats aankom is de zon toch weer beginnen te schijnen.
Bij deze auberge krijg ik als welkom een flinke kop koffie aangeboden.

3 opmerkingen:

  1. Nou pap,

    Het end is in zicht, nog ruim 14 dagen en dan bent bij de eindstreep. Petje af, hoor! Lars had gister een knutselwerk mee van school met een trein erop en waar denkt u dat de trein naar toe gaat.... naar Spanje!
    Afgelopen week heeft Lars samen met Jan Coen de avondvierdaagse gelopen, elke dag 5 km en nog gered ook! Knap he! Hij is dan ook supertrots op z'n wandelkruisje.

    Nog ff zo doorgaan zoals het nu gaat, en weet het einde is nabij!

    Succes!!

    Dikke kus

    Jan Coen en Yvonne Lars en Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Co
    Je gaat geweldig ,nog even volhouden Ik heb al verschillende malen geprobeerd een bericht te maken maar krijg het steeds niet verzonden.
    Hopende dat het nu lukt, wens ik je veel plezier aan het laatste stuk .Groeten Tiny en Jan Ros

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Co,
    Ik heb je verteld dat ik de fabrikant een van jouw verhalen over de Wheelie heb gemailed. Vandaag kreeg ik een reactie van ze:
    "Hallo Marian,
    Sorry dat ik nog niet gereageerd had maar heb je berichtje direct bij binnenkomst gelezen...leuk!
    Het is fijn om te zien dat de Wheelie nu eindelijk uit de taboe-sfeer komt en steeds meer mensen het karretje herkennen en ook willen proberen.
    Echt fantastisch dat jullie zo enthousiast zijn.
    Ik probeer trouwens af en toe te kijken op het blog maar dat valt niet mee. Niet dat ik geen tijd heb maar de jaloezie steekt dan toch wel een beetje de kop op om eerlijk te zijn... hihi
    Ik wens u man heel veel plezier en leuk dat u af en toe een berichtje stuurt.
    Met vriendelijke groet,
    Peter Blansjaar"
    Leuk hé!!! Groetjes Marian

    BeantwoordenVerwijderen