woensdag 9 juni 2010

Woensdag 9 Juni Atapuerca-Villeval-CardenuelaRiopico-Orbaeja Riopico-Villafria-Burgos-Villebilla de Burgos-Tardajos 27 km

Koud , guur en donker is het als ik uit de auberge vertrek, langzamerhand wordt het licht.
Nu loop ik tegen een bult van een bergop even naar 1078 m klimmen dat is het begin van de dag, daarna ga ik berg afwaards richting Burgos.
Er loopt een Fransman mij voorbij en zegt in Villafria de bus te nemen omdat hij niet over het industriegebied wil lopen want het stinkt er zo.
Ik heb het wel gelopen maar de stank valt erg mee, wel is het een hele lange rechte en drukke weg.
In Burgos heb ik een stempel gehaald van de cathedraal, en een nieuwe credencial gekocht omdat die van mij bijna vol is .
Burgos is versierd met veel beelden met de uitbeelding van beroepen, de een in spot en de ander gewoon zoals het in werkelijkheid is, dit vind ik heel mooi.
Opweg naar Tardajos haal ik een Duitse in die van Burgos naar Leon loopt en volgend jaar naar S d C.
Het is nu vier uur en het regent pijpenstelen, hopelijk is het morgenochtend droog als ik wil vertrekken.

6 opmerkingen:

  1. Hai Co,
    Jeetje wat ben je al ver. Je loopt nu al op het saaie vlakke stuk tussen Burgos en Leon op de Camino. Hoop dat het er niet te zonnig is want er is daar geen plekje schaduw te vinden. Maar wat een sfeertje he op de Camino. En ach ja die snurkers daar hoor je op den duur elke pelgrim over klagen (incl. de snurkers, haha). Mooie inspirerende wandelingen toegewenst! ULTREYA!!! Groetjes Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé pap,

    Wat een prestatie weer zeg! Het eindpunt komt nu echt hard dichterbij. De verhalen blijven heerlijk om te lezen, het wordt straks weer afkicken. Geen blog meer bij de koffie, dat zal wel even wennen zijn... Heel veel succes met de laatste loodjes!

    Liefs van Jürgen & Ellen
    Thijs,Emma en Chiel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hallo co, nieuwe poging, het mislukt alle keren weer. liset

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nou, het is dus nu gelukt. kan ik weer verder schrijven.
    het berichtje komt nu van een sara, ben nu ook lid van de ouwe.... club. ik heb net even op de kaart gekeken en volgens mij is het nu nog ongeveer 450 km voor je in S de C bent. als je doorloopt ben je er voor je verjaardag al. dat is toch wel heel erg snel.
    hier gaat alles zijn gangetje. regelmatig regen, maar wel een lekker themperatuurtje.
    koen heeft een appartement gekocht in alkmaar, dus die gaat de deur uit. de eerste!
    verder weinig nieuws. nog veel succes met de laatste loodjes. die kunnen nog best pittig zijn. vooral als het erg warm wordt.

    liset

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat ben je al ver hartstikke goed hoor nog effe volhouden tot het eind we duimen dat het goed mag gaan tot het eind groetjes van jack en conny.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Co,

    Je gaat zo snel dat je straks wel op mijn naam de vierdaagse van Nijmegen kan lopen. Ik ben namelijk ingeloot zoals je als wel gehoord hebt. Je hebt nog zes weken om er over na te denken. Nu moet je natuulijk niet opeens langzamer gaan lopen he. Ik wilde nog even je verhalen lezen voordat ik op weg ga naar het feestje van Liset. Ze is nu ook lid van de club van oudere jongeren en dat laten we natuurlijk niet ongemerkt voorbij gaan. Ik lees trouwens wel heel vaak dat je een biertje drinkt!! Zal best wel lekker smaken na zo''n wandeling denk ik. Nou Co, ik ga richting Dirkshorn en laat wel weer wat van me horen.

    Groet,

    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen