dinsdag 20 april 2010

Dinsdag 20 April Thiers- Neronde sur Dore'-Courpiere- Lastioulas-Piboulet-Oliergues 32 km


Eerst maar een kaart proberen te kopen,maar in de jeugdherberg waar ik vannacht heb geslapen wisten ze mij te vertellen dat de winkels pas om 9 uur open gaan, dat is even jammer, wachten dan maar.
Om 8 uur heb ik besloten om toch maar op pad te gaan en het was met mij, bij een pompstation heb ik een kaart kunnen kopen.
In Courpiere wat gedronken en gegeten, en gevraagt of er een camping was in St. Gervais, dat weet ik niet zei de serveerster.
Maar zoals de Fransen zijn vragen ze gewoon aan een ander die in de buurt zit, er stond een man op , liep bij zijn borrel weg en zei ik ga wel even naar office de tourist, en tien minuten later kwam hij terug met een boek vol met chambe d' hote's en campings, en dat terwijl ik zat te eten.
Vanmiddag moest ik weer een stuk over de provincialeweg, maar gelukkig die was afgesloten dus geen verkeer, ik heb het er maar opgewaagd om toch maar door te lopen en dat lukte want ze waren alleen aan het bomen zagen, ik moest alleen zo'n 50 meter achter de vangrail lopen .
In Oliergues zit ik bij een Engelse familie die hier al acht jaar wonen, een heel groot huis op 5000 meter grond.
Bij aankomst kreeg ik eesrt thee met cake en jam, en om half acht warm gegeten en koffie toe.
De man vertelde dat de chateau uit het jaar 1200 is en de kerk rond het jaar 1350, het is het oudste stadje uit deze streek.
De chateau wordt nu gebruikt als museum van oude gereedschappen en andere landbouwwerktuigen.
Er staat ook nog een klein kasteeltje wat gebruikt wodt als chambre d'hote,maar schijnt erg duur te zijn.
Het weer; zonnig 20 tot 22 graden, als je moet klimmen druipen de parels zweet van je lijf, dus dan maar in hemd en kortebroek, ook erg lekker hoor.

2 opmerkingen:

  1. He pap,

    Nou we gaan het nog eens proberen, we hebben alweer een aantal pogingen gewaagd om een berichtje te plaatsen, maar steeds zonder resultaat, hopelijk lukt het nu wel.

    We hoorden van mam dat u eind volgende week hoopt in of bij Montepelier? te zijn. Dat gaat wel erg snel. Zo staat u in Barsingerhorn en zo in Zuid Frankrijk. Lekker hoor, in juli kunt u zo aansluiten bij de 4-daagse van Nijmegen en ingelopen bent u al.
    Lars kwam van de week heel enthousiast met een knutselwerk aan en zei; dit heb ik voor moederdag gemaakt, waarop ik zei; niet vertellen joh, ik mag het nog niet zien. Maar daar had Lars geen boodschap aan. De moeders mogen nog steeds de klas niet in dus of hij het ook werkelijk voor moederdag heeft gemaakt blijft nog even de vraag.

    Dikke kus van ons allemaal!

    Jan Coen & Yvonne Lars en Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Co, ik heb jou verhaal vanaf het begin gevolgd en plaats iedere week op http://www.50plusser.nl je verhaal wel even ingekort of anderszins. Het wordt echt door vele lezers op de voet gevolgd en jou schrijfwijze is prettig leesbaar.
    Nu spelen wij ook een quiz op de topic Terug naar de Toekomst en daar heeft Badeendje zijn prijs die hij heeft gewonnen beschikbaar gesteld aan de Stichting Dupla.
    Ik ben nu bij deel 4 van je verslag en zaterdag plaats ik deel 5 vanaf woensdag 7 t/m dinsdag 13 april.
    Veel succes en ik woon in Frankrijk Mazères in de buurt van Pamiers dat is de Ariege, als je in de buurt bent dan kan je hier slapen of wij komen je opzoeken als het in een straal van 60 km is en je daar een dagje blijft.
    Veel plezier in France en kusjes van Erika (mijn vrouw) en sterkte van mij Paul.

    P.s., ik ben een vriend van Corrie en Wim Dekker uit Schagen, wij hebben er ook gewoond in de jaren 90.

    BeantwoordenVerwijderen