maandag 19 april 2010

Maandag 19 April Abrest-St. Yorre-La Croix de Vernes- Croix de Piere-Puy-Guilaume-Paslieres-Thiers 38 km

Om half acht zat ik aan de thee bij de Duitse buren die mij kwamen roepen, ik was nog maar net gepakt.
Ha lekker langs de rivier l' Allier lopen, nou dat was maar een paar km, dat viel een beetje tegen, alleen maar via de provincialeweg, dan zie je weer al dat gejakker en gajaag.
Tussen Puy- Guilaume en Paslieres kon ik weer vier km dat geraas ontwijken,zo dat lopt een stuk ontspannender.
Voordat ik inThiers had berijkt moest ik eerst nog een konditietest doen, een klimmetje van vier km, maar dat was wel leuk en erg warm, dan pas zie je hoe hoog Thiers ligt.
De konditietest gedaan dacht ik, ja mis, even bij office de toerist langs om een overnachtingsadres, ja als u hier steeds maar naar beneden loopt en de rotonde oversteekt dan bent u er.
Alleen naar beneden lopen is zeker net zo vermoeiend, en zeker als het bijna steil naar beneden gaat, maar ik heb het toch gered zonder de knieen te zwaar belasten.
Het weer ; vanmorgen om half acht 5 graden, maar al snel werd het warmer , om half 11 de kortebroek aan tot het einde van de dag.

2 opmerkingen:

  1. Hi pap,
    Wat gaat het vlot zeg en de temperatuur wordt ook al erg aangenaam. Vichy voorbij, Zuid Frankrijk komt dichterbij!
    We hebben de voetballer uit Auxerre nog even opgezocht op de clubsite van AJ Auxerre. Zijn volledige naam is Lucien Denis, hij speelde 2 seizoenen bij Auxerre in 1981 en 1982. Da's al een tijdje terug...
    Emma had van het weekend een ongelukje en viel voorover op de straat, nu is er een stukje van haar voortand afgebroken en mag ze een week geen harde dingen eten...Totdat ze gaat wisselen heeft ze nu een gehavend bekkie.
    Veel liefs Jürgen & Ellen, Thijs, Emma en Chiel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo ome co ik lees dat uw alweer een heel stuk verder bent, hoe lopen de nieuwe schoenen ?
    ik hoop van lekker verder lees ik uw verhalen bijna alle dagen en vind het leuk om te lezen wat u allemaal mee maakt!! nou succes verder en tot de volgende keer gr v ingrid mulder

    BeantwoordenVerwijderen