donderdag 29 april 2010

Donderdag 29 April Luc-Pranlac-Laveyrune-Rogleton-La Bastide-Puylaurent-Prevenche'res-Villefort-Les Sedaries 37 km






















Wat is een rivier toch mooi om langs te lopen,zo als dat kronkelten zijn eigen weg heeft gezocht door de bergen.
Ik heb de L'Allier gevolgt tot La Bastide-Puylaurent want daar buigthij naar Chabaliers, waar de rivier vlakbij is ontstaan.
Je kijkt een beetje naar de samenstelling van het gesteente van de bergen en dan zie je dat het ene wat poreuser is dan het andere, tot zelf graniet aan toe, dit is de werking van de natuur, dat graniet ontstaat doordat de lava uit een vulkaan zeer snel is afgekoeld en daardoor zeer hard is geworden , zo ongeveer.
Als je rond de 1000 meter hoogte bent wat ik vandaag al een paar keer heb geklommen, kan je de sneeuw nog op de toppen van de bergen die nog hoger zijn zien.
Vandaag dacht ik in Villefort te eindigen, een bordje camping vlak voor het stadje, alleen dat was voor caravans en campers, dus doorlopen maar.
In het stadje twee bordjes met camping, nou ik neem die maar die op mijn route ligt, dat komt goed uit naast de gendarmerie, helaas die gaat zaterdag open.
Het lijkt wel overal waar ik kom voor een camping ben ik net een of meerdere dagen te vroeg, maar blijven lachen.
Ik ben naar de gendarmerie gegaan en gevraagt naar een camping, ja in Palheres, dat is ongeveer vijf km terug nou dat heb ik niet gedaan.
Weer twee km terug lopen naar office de toerist, weet u een gite voor mij vroeg ik aan de dame, ja wel dat naast de gendarmerie, hallo daar kom ik net vandaan, kan ik weer die berg op, het is niet anders.

2 opmerkingen:

  1. Hallo Co,

    Ik heb even op Google Maps gekeken waar je nu bent en ik vind dat je al verschrikkelijk ver bebt! Irritant dat je regelmatig je neus stoot als je op een camping wilt overnachten. Dat lijkt me af en toe een behoorlijke tegenvaller na een dag wandelen. Maar ja, zo maak je wel kilometers en ben je sneller in Santiago. Het is vandaag Koninginnedag en er is niet veel te beleven in Heiloo. Vanmiddag wordt het hopelijk een beetje gezelliger. Dan is er een playback show en daarna treden er drie plaatselijke bandjes op. Kan gezellig worden. Ik kan het niet te laat maken want ik ga morgen met Marian de Bloeiend Zijpe tocht lopen. Dan moet ik toch een beetje fit zijn. Veel succes verder. Ik volg je via je blog en laat wel weer iets van me horen.

    Groeten,

    Tineke S

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi co, hier een groet van de oosterweg wij zijn iedere keer weer benieuwd wat je weer mee maakt onderweg succes verder met je trip.veel liefs van jack en conny.

    BeantwoordenVerwijderen