zondag 2 mei 2010

Vrijdag 30 April Les Sedaries-Concoules-Genolhac-Mallenches-Elziere-Mas Herm-Peyremale-Beseges 33 km











Het weer; bewolkt en om 9 uur regen tot 10 uur,af en toe de zon maar het bleef bewolkt.
In Genolhac heb ik koffie gedronken, een leuk kunstenaarsdorp, op diverse plaatsen in het dorp boreden met atelier.
Ik zette mijn kar buiten neer bij het cafe', komt er een stel Fransen aan lopen en beginnen een praatje met me, en vroegen of ik mee ging koffie drinken , ik was dat toch al van plan, dat is goed zei ik.
Binnen bestelde de man koffie en we praatten wat over de route, dus de kaart op tafel, kijk zegt mevrouw deze route hebben wij gelopen, en waar gaat u naar toe.
Via Nimes naar Monpelier, Lourdes St Jaen Pied de Port en dan naar S d C, en hoelang bent u al onderweg, nou van af 28 februari, maar zei ik ik loop voor een goed doel, voor Dupla, dat is huifbedpaardrijden voor meervoudig gehadicapten.
O, wij werken met gehandicapten, en de man pakte zijn portomonaie en gaf mij geld, ik bedankte deze mensen, de man betaalde de koffie en ze gingen weer weg.
Bioj het postkantoor heb ik nog overtollig ballast naar huis verstuurd,en ben daarna mijn pad weer gaan vervolgen.
B ij het eerst volgend kruispunt stond ik in dubio, moet ik rechtdoor of ga ik linksaf, en daar stopte een auto met een dame , waar wilt u naar heen, naar Peyremale zei ik.
Dan kan je het beste die weg nemen dat is rustig en bijzonder mooi, dan loop je langs de rivier L Homol, deze raad heb ik opgevolgd, alleen kom je op kruispunte van wat moet ik nou, maar het was de moeite waard.
In Peyremale kwam ik twee Nederlanders tegen op de fiets, even een praatje maken en gelijk gevraagd naar een camping, als je hier de hoek om gaat moet je direkt naar beneden, dan o9ver het water, dan kom je het vanzelf tegen, en jawel een leuke camping.
Direkt kreeg ik koffie, daarna mocht ik staan waar ik wilde, ook mocht ik op een terras van een huisje staan , dan sta je droog, dat heb ik maar gedaan.
Op het terras heb ik lekker gegeten, eerst salade en daarna vaskensvlees in mosterdsaus en koffie toe.Ik werd uit genodigd om bij familie en vrienden aan tafel te komen zitten, want ze wilde alles weten over mijn pelgrimstocht.
Het was erg gezellig, terwijl ik mijn verhaal deed over het goede doel waaarvoor ik loop, en dat ik naar bed wilde gaan kreeg ik sponsorgeld van de een en de ander betaalde mijn diner.
Ik heb deze mensen bedankt voor de geste.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten