maandag 3 mei 2010

Zondag 2 Mei Ales-Larnac-Le Puilleras-St. Hilaire de Brethmas-Brignon-La Calmette-Nimes 53 km


Deze dag liep ik om half acht maar voor je de stad uit bent ben je 1 1/2 uur later, wat een langgerekte stad , maar wel langs de rivier Le Gardon gelopen al zag ik er niet veel van , alleen als ik de brug over ging.
Ik ben vandaag door diverse dorpjes gelopen, en als je denkt dat is een flinke plaats daar kan ik wel koffie drinken dan heb je het mis, 5 tot 10 huizen en een kerk, op de kaart lijkt nhet groter.
In Brignon wilde ik stoppen, maar niets te vinden, dan bel ik maar bij iemand aan, niet thuis de volgende dan maar, ook niet thuis, dan loop ik mar door naar La Calmette wat zo'n 8 km verder ligt.
Helemaal niets en ook niemand op straat, zeker nog nog 1 mei in het hoofd, ah, daar stopt een auto met een man erin even vragen of die wat weet.
Deze man was er niet van gediend om aangesproken te worden, knorrig zei hij tegen mij en tikte op zijn nummerbord, je kan toch zien dat ik hier niet vandaan kom, dag meneer zei ik nog beleefd.
Nou dan loop ik mar door naar Nimes,intussen is het al wel 3 uur geweest, en naar Nimes is nog 14 km wel te verstaan tot het bordje, waant dan moet je nog 5 km naar het centrum.
Om 10 over 6 kwam ik aan bij office de toerist , ja dan ben je typisch te laat want die gaat om 6 uur dicht, dan maar aan wat mensen vragen of die wat weten.
UIteindelijk een Spaanse mevrouw die zei dan vragen we even in dat hotel, en daar kreeg ik informatie voor een overnachtingsadres, alleen het was wel weer 6 km lopen, om even voor achten kon ik eindelijk het vermoeide lichaam te ruste leggen.

5 opmerkingen:

  1. He pap,

    Dat was wel een heel eind gisteren, 53 km, best een tegenvaller als het overal uitgestorven is. Maar Nimes is bereikt, vanaf nu gaat het voornamelijk westwaarts.
    Bij ons staat de overkapping en moet alleen de verlichting nog aangebracht worden. EN Chiel heeft zijn 1e tand!!!
    Wanneer komt Jo eigenlijk weer? Zuid Frankrijk is tenslotte bereikt.

    Tot gauw!
    Dikke zoen van ons allemaal.
    Jürgen & Ellen, Thijs, Emma en Chiel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Co,
    Ik volg je verslagen vaak met stille bewondering, wat een kracht (geest en lichaam), geweldig.
    Luite

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Co,
    Wat genieten wij thuis van je reis, zodra wij opgemerkt hebben dat je weer wat verzonden hebt, staan we samen met heel veel ver- en bewondering de verhalen te lezen.
    Geweldig hoor!

    Groeten van John en Gertruud de Wit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hallo co, dit wordt de tiende keer dat we een berichtje proberen te versturen. het lukt aldoor niet. maar ja de aanhouder wint. dat moet jij wel weten ondertussen. heel veel groetjes uit tuitjenhorn
    hans en liset

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ha, het is gelukt, dan kan ik nu wel verder typen, anders is het steeds voor niets. we hebben vandaag redelijk weer, gisteren erg veel regen.
    wat ga je ontzettend snel en wat loop je een kilometers op een dag.
    logisch dat je schoenen versleten waren.
    vandaag 4 mei, vanavond dodenherdenking en daarna even een koppie halen bij vader en moeder.
    nogmaal groetjes van hans en liset

    BeantwoordenVerwijderen