vrijdag 7 mei 2010

Vrijdag 7 Mei Montpellier

Het weer; zonnig ongeveer 18 graden.
Vandaag ben ik naar het bpalais de justice gelopen, en toen weer terug door van die smalle straatjes waar ze ook met de auto doorrijden.
In een van diue straatjes was een kapper en daar ben ik naar binnen gegaan, ik moest nog even wachten maar daar kreeg ik wel een bakkie koffie met koek voor, tien minuten later werd ik geknipt, zo dat hoef ik ook niet meer mee te slepen.
Om twaalf uur ben ik met een treintje langs de meest historische punten gereden, zo ook weer langs het palais de justice, daarnaast heb je de Arc de Triomphe, deze is nagebouwd van die van Parijs.
Daarachter heb je nog een kruidentuin opgericht door een geneesheer die later hier een faculteit voor geneeskunde liet bouwen.
Zo reden verder en kwamen we bij de kerk van St Anne, de toren van deze kerk steekt boven heel Montpellier uit, sinds 1994 worden hier geen diensten meer gehouden maar wordt het gebruikt als museum.
Uiteindelijk kom je weer uit op het plein La Commedie, dit is het grootste plein van Frankrijk en is omgeven door zeer mooie kunstwerkrijke gebouwen, alleen op dit plein heb je al bijna een dag nodig om dit te bezichtigen.
Nou is mijn dag ook weer gevuld, dus maar op naar morgen.

4 opmerkingen:

  1. hoi Co heb je lekker koppie gekregen wij wensen je een fijn weekend toe groetjes vanuit het koude niedorp

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Co,

    Weer even een berichtje uit Heiloo. Ik ben zelf net terug van een paar dagen wandelen in de Achterhoek met PJ en ben weer bij met het lezen van je belevenissen enz. Het blijft leuk om te lezen hoe het je vergaat zo ver van huis. Spreek je intussen al een beetje Frans? Het is hier behoorlijk somber en koud. In de Achterhoek hebben wij heel goed weer gehad. Terug in de auto hoorden we dat de regen inmiddels ons land had bereikt en dat het in de Achterhoek regende. Wij zaten in Zutphen en ons hotel zat helemaal vol met Canadese veteranen. Er was een groots programma voor ze georganiseerd rondom de dodenherdenking en bevrijdingsdag en wij konden daar voor een deel van mee genieten. Heel bijzonder, vooral toen een groep van ongever dertig doedelzakspelers en trommelaars het Wilhelmus voor het aanwezige publiek speelde.

    Ik blijf je volgen en wens je weer veel succes op weg naar Lourdes.

    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste zwager, broer,

    We zitten nu bij onze jongste zoon Leo, die voor ons je site gevonden hebt. Zo kunnen we meegenieten van je leuke avonturen en hoe het verder met je gaat. We wensen je veel plezier en succes!

    Hartelijke groeten uit Maasdijk,

    Piet en Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben uiterst benieuwd naar het volgende deel. Heel spannend !

    BeantwoordenVerwijderen