donderdag 27 mei 2010

Maandag 24 Mei

Vanmorgen gezamelijk ontbijt en wat ervaringen uit wisselen en ook wat overnachtingsadressen, het schept wel een band omdat je allemaal met hetzelfde doel bezig bent.
Om half tien was er in de buitenlucht een H. Mis bij de grot deze werd ook in diverse talen gedaan, hier waren honderden mensen bijeen waaronder ook veel Nederlanders, ik heb de H. Mis bijgewoond en heb ikeen kaars opgestoken voor ons allemaal, daarna ben ik naar de grot van Bernadette geweest, de kruisweg heb ik niet gedaan maar schijnt wel erg mooi te zijn.
Het valt op dat er erg veel militairen zijn, later bleek dat dit weekend een militair weekend was, ook loopt er heel veel bewaking rond, het hele gebeuren is op de commercie gericht, ik was in de veronderstelling dat het hier om het geloof ging, en dan zou je geen bewaking nodig hebben, misschien heb ik wel hele extrem gedachten.
Als je de staten doorloopt is het een en al winkels met beeldjes , kaarsen, rozenkransen enz. en hotels en restaurants.
Ik liep hier de staat omhoog en dan valt je oog op een paar torens die met goud zijn bekleed, daar ben ik naar toe gelopen en gekeken wat het nou precies is, een herbergement voor pelgrims uit het oostblok, wel een imposant gezicht.

1 opmerking:

  1. hallo Co,je hebt lourdes dus bereikt.
    dat is al een heel eind. geweldig dat je zo snel ga. we lezen je stukjes nog steeds alle dagen en genieten ervan.
    het is hier weer een stuk kouder dan afgelopen dagen, hopelijk is het bij jou warmer.
    de kapper komt binnen dus ik stop weer.
    hans en liset

    BeantwoordenVerwijderen