vrijdag 28 mei 2010

Donderdag 27 Mei Arudy-Buzy-Buziet-Ogeu les Bains-Herrere-Escou-Escout-Precilhon-Goes-Oloron ste Marie 24 lm

Een mooie vlakke weg vandaag,Dat loopt wel een stuk gemakkelijker dan heuvel op en heuvel af, en het is weer droog want gisteravond klapte het van het water, je kon de bergen niet meer zien, en nu schijnt de zon weer , dus de kortebroek aan.
Onderweg bij Ogeu les Bains stopte een auto, een vrouw stapte uit en begon tegen mij te praten, ze wilde alles weten over mijn kar, wie de fabrikant is enz.
Zij had er veel interresse in, het leek haar ook een ideaal ding, als ik nou van iedereen 1 euro kreeg waar ik informatie aan heb verstrekt dan was mijn karretje dik betaald, ik loop dus goed reclame te maken.
Bij de gite aangekomen moest ik eerst bellen naar het gemeentehuis, ik vroeg of de meneer ook engels sprak, non zei de man, spaans en portugees, maar ik bleef halsstarig engels praten en ik kreeg keurig antwoord in het bengels terug, als je maar volhoud dacht ik dan lukt het wel.
Vanaf half drie werd het weer bewolkt, als het maar droog blijft want mijn kleren hangen te drogen.
In de kerk St. Marie zijn mooie want en plafontschilderingen te bezichtigen wat echt de moeite waard is, maar het is wel een donkere kerk, weinig lichtinval.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten