woensdag 12 mei 2010

Woensdag 12 Mei Lezignan Corbieres-Conilhac Corbiers-Montbrun des Corbieres-Saint Couat d' Aude-Douzens-Capendu-Marseillette 25 km.

Ik werd gewekt vanmorgen door het gezang van een merel, alsof ie wilde zeggen kom er uit en in de beentjes, en dat om kwart over vijf, nou vooruit dan maar.
Het was nog droog dus snel de boel inpakken maar, en op weg naar Capendu.
Rond negen uur begon het te regenen,dus de plasticponco maar aan dat bedekt wel niet alles, maar toch wel een groot gedeelte,uiteindelijk word je toch nat, maar ja het is niet anders.
Dat ik in Montrum des Corbiers aankwam ben ik bij een kapel geweest, deze ergens midden in het land ongeveer 1 km van de route af. Deze kapel dateerd uit de elfde a twaalfde eeuw, later in de vijftiende eeuw is er een klooster bij gebouwd, maar die is verwoest, dus alleen de kapel staat er nog, heel erg somber allemaal.
Om een uurbegon het droog te worden, de broek en trui drogen snel, maar schoenen dat duurt even voordat die droog zijn.
In Capendu zocht ik naar het overnachtingsadres maar deze is inmiddels falliet, maar niet getreurd, een lieftallige dame bezorgde mij een gite en hielp mij bij deze mensen in Marseilette.
Eenmaal in de gite heb ik eerst maar droge sokken en schoenen aangetrokken, zo dat zit een stuk aangenamer.
Het weer; vanmorgen eerst droog, later regen, na de middag werd het weer droog maar veel wind en het blijft bewolkt.

2 opmerkingen:

  1. Je zit in een mooie omgeving Co, wij hebben zo'n 4 jaar onze zomervakantie in Narbonne doorgebracht, en zoals je al eerder schreef is Narbonne een heel leuk stadje, nu zit je in Montbrun, in Montbrun wat in de bergen ligt, bevind zich een Chateau genaamd chateua de L'horte, hier hebben wij jarenlang hele lekkere wijnen vandaan meegenomen, Corbiere wijnen, Dit chateau is van een Nederlandse wijnboerin, Johanna van der Spek, ze is getrouwd met een franse wijnboer, ze geeft in de regio op veel campings wijnproeverijen en je kan het bedrijf bezoeken, haar vader is makelaar in de regio, zodoende is ze blijven hangen in Frankrijk.
    We weten dus precies waar je bent en hoe de omgeving er uit ziet, grappig om te lezen dat je daar nu langs loopt.
    Groeten van Ton en Jeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Co
    je schrijft mooie verhaaltjes, ik lees ze graag
    1 mei hebben we nog heel gezellig gelopen met Marian en Tyni het was weer een leuke dag, maar volgend jaar hoop ik dat jij er weer bent,Je heb het daar wel goed hé. En je schiet al lekker op denk ,niet te hard lopen hoor Anders ben je er te vroeg
    Nou een dikke knuffel van Nico en Wil

    BeantwoordenVerwijderen