vrijdag 28 mei 2010

Dinsdag 25 Mei Lourdes-Peyrouse-St. Pe' de Bigorre-Lestelle-Betharram-Argacha-Asson. 24 km

Dat ik vanmorgen wegging stond er erg veel wind en het was wat bewolkt maar het bwerd al snel mooi weer, het was vandaag 34 gaden.
Als je langs rivier Gave de Pau loopt kom je ongeveer drie km voor Lestelle Betharram een soort van waterhoogte meters tegen, dit zijn stokken die aan een lijn van kant naar kant boven het water hangen.
Deze stokken hebben de kleuren groen rood en geel, de groene stokken hangen het laagst, dan de gele en de rode stokken hangen ter hoogte van het wegdek.
Vandaag werd ik weer door iedereen begroet, hoog handen opstekend en toeterende auto's die de duim omhoog staken, dat is wel leuk want het geeft je wel veel energie.
In Asson staat een kleine kerk wel mooi van vorm en goed onderhouden, ik ben er niet in geweest, want als ik alle kerken ga bezichtigen die ik tegen kom , kom ik dit jaar niet in S d C.
Ook in Asson overnacht ik in een halte St. Jacques,dit zijn tot nog toe wat ik heb meegemaakt uitstekende verblijven, bij de een wordt er gekookt en bij de ander moet je zelf koken.
In dit verblijf ben ik samen met nog een Jacobus uit Litouwen, hij is ook van huis uit gestart en hoopt op 25 juli aan te komen in S d C.
Hij legt alles vast op film en heeft mij vanavond geintervieuwd, dat deed hij heel leuk, van beroep is hij freelance filmer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten