zondag 30 mei 2010

Zaterdag 29 Mei St. Blaise- Cheraute-Mauleon Licharre 17 km

Vandaag ben ik niet zo vroeg gestart omdat deze etappe niet zo erg lang is, dat doe ik om wat krachten te sparen voor als ik de pyreneen over ga.
Ik was nog maar net op weg toen ik tot de ontdekking kwam dat ik mijn gele Dupla hesje was vergeten, die heb je echt wel nodig als je langs de weg loopt.
Buizerts cirkelen hoog in de lucht en dan opeens zie je er een naar beneden duiken, met een sneltreinvaart duiktn hij op zijn prooi af, wat een prachtig gezicht.
Eekhoors die van de ene kant naar de andere kant de weg oversteken en heel veel dieppaarse akkelei, en andere bloemen van lichtblauw tot paars , zo mooi.
Bij Hoquy staat een heel klein kerkje St. Marian, Dit kerkje dateerd uit 1925, dit vond ik we3l een aardig kerkje, ook met zo'n namaak toren, alleen een muur, dit plaatsje is net zo groot als St. Blaise waar je er hier nheel veel van tegen komt.
In Mauleon Licharre meost ik naar Office de toerist voor het slaapadres, in deze straat speelde jongens het balspel pelote, de bal een soort tennisbal wordt met de hand, en ook wel met een stukje hout in de handpalm met kracht tegen een muur geslagen, ik begrijp er geen snars van.
Rond de middag was ik op het slaapadres bij een particulier, met een heel mooi huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten