woensdag 19 mei 2010

Woensdag 19 Mei St. Lizier-Moulis-Engomer-Audressein-Argein-Orgibet-Augirein-St. Lary-Portret d' Aspet 32 km

Ik was vanmorgen nog niet waaker denk, want ik liep de verkeerde kant op, maar het viel mee , snel had ik de afstand weer ingehaald.
Het was een mooie wandeling door het bos en langs de rivier Le Lez met zijn stroomversnellingkjes en watervalletjes en met regelmaat een heuveltje.
De krekels waren bandaag duidelijk aanwezig,die kunnen een herrie maken en dan samen met5 het geruis van het water, ik kan daar wel enorm van genie3ten.
Op deze ruote kom je niet veel mensen tegen, af en toe een wielrenner, maar ook kwam er een groep prof wielrenners voorbij , zeker aan het trainen voor de tuor de france, soms word je aangesproken en wensen je dan sterkte en veel succes toe.
Vlak voor Portet d' Aspet heb je nog een lekker klimmetje, maar raak ik zo lanzamerhand wel aangewend, alhoewel tempo dan wel behoorlijk zakt.
Ik loop aan de voet van de pyreneen, en als ik dan omhoog kijk zie je nog behoorlijk wat sneeuw op de toppen van de bergen liggen, dat is een prachtig gezicht en zeker als de zon er op schijnt.
Het was vandaag goed weer om te lopen, toch kreeg ik nog een paar spoatjes regen onderweg op mijn hoofd, maar daar bleef het gelukkig bij, het is 18 graden.
Waar ik bivakkeer is een pelgrimshotel, de wc en douche zijn buiten, de wc is een gat in de grond en de douche is open , dus snel afspoelen en afdrogen anders word je hardstikke koud, het wel weer eens wat anders.

3 opmerkingen:

  1. hallo ome co ik lees bijna alle dagen u site en geniet van de mooie verhalen ik las dat u al in zuid frankrijk bent dus het schiet al aardig op !!
    gister ben ik ff bij u dochter yvonne geweest en floor wat een leuk grietje is dat zeg het was ook erg gezellig!!
    nou ik wens u veel succes verder en mooi blijven genieten he van alles om u heen gr v ingrid mulder

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo co, op de een of andere manier gaat het vaak fout als ik een berichtje wil versturen. dus maar weer proberen.
    liset

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nou, het is weer gelukt dus kan ik nu verder met het berichtje. ik zie op de kaart dat je lourdes al behoorlijk dicht genaderd bent. gisteren keek ik samen met danielle even en die gaat volgende maand in de buurt van perpignan op vakantie. jij heb daar in de buurt gelopen. heel grappig om te zien dat jij dat loop en zij daarvoor 12 tot 14 uur in de bus zit. Hier is alles goed, mooi weer, veel zon en het is pinkster zaterdag. ik moet wel werken, maar geniet toch van het mooie weer. lekker uit je werk met een biertje /wijntje in de tuin.
    groeten uit tuitjenhorn. hans en liset

    BeantwoordenVerwijderen