zondag 9 mei 2010

Zondag 9 Mei Bouzigues-Loupian-La Grand Grange-Pomerols-Florensac-St. Bauzille-Bergiers 48 km

Het weer; het ziet erre3delijk uit, droog en wat wind, maar om 9 uur begon het te regenen tot 13 uur, daarna nog een klein buitje.
Ik wilde vanmorgen om zeven uur vertrekken, dat had wel gegaan als de man uit Schotland mij niet kwam roepen voor koffie, van de man kreeg ik nog een ACSI gids, dan kan je campings vinden.
Snel mijn koffie op drinken dan kan ik gaan, nou dat snel kon ik wel vergeten want er stond een bak koffie daar zeg je U tegen, een emmer gelijk, maar om half acht kon ik ndan toch weg.
Het regenpak moest ik onderweg weer aantrekken,dat valt dan zo tegen als net lekker het tempo te pakken hebt.
Het is hier redelijk vlak dus het loopt wel lekker door, en de omgeving is wel mooi maar wel aldoor hetzelfde allemaal wijngaarden en perziken bomen, dat heb je na een paar dagen wel gezien.
Om half een was ik al in Bassan waar een markt was, ik heb me daar doorheen gewurmd, en kwam een bord tegen Bergiers nog 17 km.
O, het is nog vroeg laat ik dat maar doen, na 3 1/2 uur lopen was ik in Bergiers, wel heb ik onderweg nog even droge sokken en schoenen aangedaan , om blaren te voorkomen.
In Bergiers ben ik naar de kathedraal gegaan , alleen er niemand om een stempel te geven, wel stond er een ontzettend mooi orgel met houtsnijwerk, dat zelfde werk kwam weer terug in de muur die eronder staat.
Ik ga niet meer vertellen dat dicht was,"alles is dicht zelfs de office de toerist" ik heb nog geprobeerd bij een abdij voor overnachting maar die namen geen gasten meer, dus dan maar weer een hotel.

1 opmerking: