zondag 16 mei 2010

Zaterdag 15 mei Fanjeaux-Fenouillet du Razes-Hounoux-St Gouderic-Mirepoix 26 km

Deze morgen vroeg vertrokken,want ik zou immers om 13 uur in het centrum van Mirepoix zijn. Het was gisteravond zou koud ik heb me maar niet gedouched en ik lag al om kwart voor negen in mijn bedje en ik vond het niet zo erg.
Eerst de route weer opzoeken die het boek aangeeft, de eerste 3 km ging best maar daarna moest ik over een smal modderig paardenpad lopen.
Kijk ik in mijn boek, o het is maar een klein stukje, 1 km maar er daarna nog een keer 3 km, toen heb ik de weg maar weer opgezocht en ben zo verder gegaan.
Vlak voor Mirepoix werd ik voorbij gefietst door een man uit Zwitserland die ik gisteravond ook tegen was gekomen toen hij een band stond te plakken.
"Morning"zei hij "good morning" zei ik terug. In het centrum hebben wij samen koffie gedronken en wat gebabbeld, hij wilt op 25 juli a.s. in S.d.C. zijn, want dat is de datum van het heilige jaar van Jacobus.
Opeens kwam daar een motorclub aanlopen, ook zo'n grijze golf waar ik ook toebehoor, die vonden het karretje zo interessant ze wilde fotos maken van ons. Samen met de Zwitser hij met zijn fiets en ik met karretje gingen wij op de foto, wij zijn het er nog even bij hun motoren wezen kijken, het grotendeel was Harely Davidson.
Wat een geweld als dat van start gaat, maar wel goed georganiseerd.
Het plein ziet er leuk uit met een vierkant plein, met rondom historische gebouwen en op de kopse kant afbeeldingen van beetsen gebeeldhouwd.
Er is een markthal en natuurlijk een kathedraal mag ik niet vergeten, al hoewel er niemand was om een stempel te geven.
Om 1 uur werd ik opgehaald door Erika, we hebben eerst een broodje gegeten, en zijn toen naar Pamiers gegaan om een regenpak te kopen en gevonden. Gelukkig maar, dan blijf ik nu tenminste weer droog.

3 opmerkingen:

  1. Hallo Co,

    Ik heb weer even tijd gevonden om bij te lezen en een reactie te plaatsen. Ik heb net drie dagen op Max en Harm gepast en heb ze gisteren weer naar huis gebracht. Omdat het erg druk was in het cafe ben ik blijven slapen en heb vanmorgen geholpen met puinruimen, zodat het cafe enz. weer klaar was voor gebruik. Ze hebben vandaag weer een hele drukke dag. Gelukkig maar, want anders zou het zorgelijk zijn. Je schiet echt geweldig op en wat leuk toch dat je regelmatig mensen tegen komt die een praatje met je willen maken en die je willen helpen. Dat houdt de moed er in volgens mij. Je komt nu langzaam maar zeker in de buurt van het echte werk. Bergen en (hopelijk) hogere temperaturen. Ik vind het stoer van je dat je zoveel kilometers maakt en iedere dag de tijd neemt om ons via je weblog op de hoogte te houden. Het zijn leuke stukjes en samen met Google maps kunnen we je ook op de kaart volgen. Veel succes weer. Mijn huis is inmiddels ook weer opgeruimd, dus ik heb koffie en een krantje verdiend. Die heb ik al sinds woensdag niet meer gelezen.

    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Co, ik weet niet of je de reacties op je weblog ook leest, maar voor het geval dat je dat doet:
    Het lijkt erop dat je nu de Weg van Piémont en misschien dat je liever gebruik maakt van je tent op een camping, maar als je ook wel in een 'gewoon' bed wil slapen dan hieronder een paar adressen.
    Luite

    Pamiers
    Salle d'accueil Hôte : Evêque de Pamiers et une équipe d'hospitaliers
    Evêché de Pamiers. Place de la Cathédrale
    Tél : 06 64 32 16 09
    Hébergement : couchage 9 places - repas du soir - petit déjeuner
    Prévenir à l'avance * libre participation

    Saint-Liziers
    Office du tourisme
    Le Cloître Hôte :
    Association "Chemins de Saint-Jacques-de- Compostelle du Piémont-Ariège-Pyrénnée"
    Office du Tourisme 09190 SAINT LIZIER
    Tél : 05 61 96 77 77
    Hébergement : - hébergement 3 personnes - coin cuisine

    Castillon en Courserans
    Hôte : Association "Chemins de Saint-Jacques-de- Compostelle du Piémont-Ariège-Pyrénnée"
    Office du Tourisme 09800 CASTILLON EN COUSERANS
    Tél : 05 61 96 72 64 ou 05 61 96 72 64
    Hébergement : - hébergement 2 personnes - coin cuisine

    Saint-Bertrand-de-Comminges
    Halte Saint-Jacques ...le presbytère Accueillant : Père Maurice, rue du Presbytère
    31510 Saint-Bertrand-de-Comminges Tél : 06 09 79 05 46 et 05 61 88 31 54
    courriel : paroisse-de-saint-bertrand @ wanadoo.fr
    *Hébergement : 3 places à la Halte saint Benoît Labre (au "Plan" de Saint Bertrand) ,
    repas du soir et petit déjeuner

    Bagnères de Bigorre
    Accueil Notre Dame Hôte : Paroisse
    Hébergement : 4 lits + douche + coin cuisine
    24, rue Gambetta 65200 Bagnères de Bigorre (en face de l'Hôpital)
    Tél : 05 62 91 08 61 et 06 82 74 28 31
    e-mail : abadieandre@aol.com (participation aux frais : 5 €)

    Lourdes
    Maisons des Auxiliatrices
    Hôtes : * Soeurs Auxiliatrices - 37, rue Bagnères 65100 Lourdes,
    - hébergement : jusqu'à 15 personnes en chambres individuelles ou 2 personnes,
    - possibilité de cuisine sur place,
    courriel :lachazemc @ yahoo.fr / Prévenir à l'avance * libre participation aux frais

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Co.

    Wij zouden eigenlijk met de caravan in Hongarije moeten zijn, maar omdat Corrie haar moeder is overleden, kwam er na een week, een einde aan onze vakantie.

    Nu kan ik je weer op de voet volgen en vind dat je een geweldige prestatie neerzet en geniet van je verslagen.

    Hoop voor je dat het weer, zal gaan opknappen, want met een zonnetje erbij, loopt het net even iets prettiger.

    Ik hoop dat je bij Erika en Paul even heb kunnen bijkomen, en als je in de gelegenheid ben, doe ze dan maar de groeten van ons.

    Ik wens je verder nog veel wandelplezier, en groetjes van Corrie en Wim Dekker uit Schagen.

    BeantwoordenVerwijderen