zondag 30 mei 2010

Vrijdag 28 Mei Oloron St. Marie Pondeilh-Moumour-Prin-Geronce-St. Goin-L' hopital St. Blaise 19 km

Ik was al vroeg vertrokken omdat ik vandaag naar Mauleon Licharre wilde lopen, maar de regen gooide roet in het eten, na een half uur lopen begon het te regenen en niet zo'n klein beetje ook, ik heb een uur staan schuilen toen werd het wat minder.
De weg vervolgen naar Hopital St. Blaise, maar onderweg begon het al wer harder te regenen, in deze plaats aangekomen heb ik gebeld of er nog plaats was in de gite, dat was geen probleem.
Ik moest de code halen in de kerk, daar werd ik goed geholpen, aan de dame die hier aanwezig was heb ik gevraagd of ze voor mij twee adressen wilde bellen voor overnachtingen wat ze met alle plezier deed.
Daarna heb ik de kerk bezichtigd en kreeg ik een geluidsband waarop de geschiedenis van dit dorpje staat, er was in 1200 eerst een ziekenhuis gebouwd en later wat huizen en een kerk.
Nu staat alleen de kerk Saint Blaise er nog, en de naam Saint Blaise is nog overgebleven.
Rond vier uur werd het droog, en volgen de berichten is het morgen weer zonnig, ik hoop het mar want regen verveelt erg snel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten