zondag 16 mei 2010

Vrijdag 14 Mei Caecassonne-Villabe-Lavaletta-Arens-Montreak-Les Villeneuve- Les Montreal-Fanjeaux 32 km

Het weer; koud en guur 10 graden en veel wind.
De waterflessen weer gevuld en daarna de vuilnis in de afvalbak gedaan en toen richting Montreal,langzaam kwam het verkeer opgang, iedereen moest vandag weer naar het werk na een dag rust.
In Lavetta liep ik langs een huis waar een zonnewijzer aan de muur hing, dit is een klok, de wijzerplaat was op de muur geschilderd en de wijzer in de muur bevestigd, dit apparaat viel duidelijk op. In dezelfde muur stond een klein beeldje van St. Roch, deze naam kom je overal weer tegen als straatnaam en van een gebouw.
In Montreal staat een kerk met heel veel kunstwerk aan de buitenkant ik ben er niet ingeweest, de naam Montreal is afgeleid van un Mont royal.
Doorgelopen ben ik naar Fanjeaux en daar had ik een pittig klimmetje en als je dan boven bent en je draait je om zie je Montreal in de verte liggen.
In Fanjeaux vroeg ik de weg naar de camping die in mijn boek staat, "O dat is richting Mirepoix ongeveer 3 km verder"zei de man.
Nou alles wat ik tegen kwam was geen camping, ik ben weer teruggelopen, toen kwam ik een hele kleine camping tegen, hij was nog dicht maar ik mocht toch mijn tentje neerzetten.
Ik werd gebeld door een of andere Paul, of ik ik het goed vond dat hij me morgenmiddag komt ophalen in Mirepoix.
Hij volgt mij al vanaf het begin via de weblog en omdat ik nu bij hem in buurt ben wilde hij wel eens persoonlijk kennis maken.
We hadden afgesproken om 13 uur bij de bakker in het centrum van Mirepoix en daar zou Erika zijn vrouw mij ophalen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten