zondag 16 mei 2010

Donderdag 13 Mei Maeseillette-Badens-Rustiques-Trebes-Caecassonne- 24 km

Gisteravond was ik aan het koffie zetten toen de engenaar van de gite met mijn schoenen naar binnenkwam, hij dacht dat ik ze was vergeten, "dank u wel" zei ik tegen de man.
Ik maakte nog een praatje met hem, ik vroeg of hij ook nog wijngaarden had, "nee hoor, ik heb alleen deze gite, maar vroeger was dit een heel groot bedrijf en erg rijk, maar men verspildde geld in Monaco, toen is het bedrijf gesplitst maar dat ging niet meer".
Gelukkig het is droog, nou mar hopen dat het droog blijft maar het ziet er wel bedreigend uit.
In Rusriques stond een toren met een hele mooie klok, dit echt nog zou authentiek dorp waar nog weinig is veranderd.
Wel een hete mooie omgeving hier in de Midi Pyreneën, heuvelachtig maar om te lopen is het prima te doen, zover je kunt kijken zie je alleen wijngaarden en af en toe wat rogge, tarwe of gerst velden. Zonnebloemen heb ik nog niet gezien.
In Trebes heb ik koffie gedronken, dat is een stadje gericht op het watersport gebeuren, diverse kleine jachten liggen hier aangemeerd.
In Carcassonne staat een heel grote cité boven op de heuvel. Het is een verdedigingsveste heel mooi om te zien.
Net op de rand van Carcassonne bivakkeerde ik op een hele mooie camping en werd er heel vriendelijk geholpen.
Het weer, droog maar bewolkt af en toe 'n spatje regen ongeveer 12 graden rond 16 uur regen tot 18 uur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten