zaterdag 22 mei 2010

Donderdag 20 Mei Portet de Aspet-Lourde-Galie-Luscan-Labroquere-Valcabrere-St. Bertrand de Communges-Razecueille-Juzet d Izaut 45 km

Gisteravond hebben we met d"e hoteleigenaar en zijn vrienden gezamelijk gegeten,hij had gevraagt of wij dat wilden, om half negen aan tafel en om elf uur van tafel, dat erg gezellig.
Vanmorgen weer op tijd van start, ik heb het parcour van de tour de france gelopen, op de Col de Prtet d Aspet kom je een gedenkteken tegen ter ere van wielrenner Fabio Casartelli die in 1970 is geboren "en in 1992 olympisch kampioen werd, op deze Col is hij op 18 juli 1995 verongelukt.
Deze Col is wel erg hoog, 1579 meter ik kwam hier ook wat sneeuw tegen,dat is wel indrukwekkend, even verder bij Pic de l Aube stijg je naar 1608 meter.
Zo heb ik vandaag nog een paar van die klimmetjes gehad, zoals Col de Buret en Col des Ares, hier heb ik koffie gedronken wat ik van de eigenaar kreeg aangeboden.
In Mont de Galie heb ik de piste beklommen maar dat viel wat tegen, want na drie km moest ik weer terug omdat er overal bomen dwars over het pad lagen, ik heb nog geprobeerd om er overheen en er onderdoor te gaan.
De omgevallen bomen is het gevolg van de sneeuwval van de afgelopen winter en voorjaar, dus weer drie km terug ploeteren en een heel stuk omlopen.
Uiteidelijk kwam ik om half negen aan bij de mensen waar ik had afgesproken, waar ik vriendelijk werd ontvangen, eerst even lekker douchen en daarna warm eten, ik moest goed eten werd mij verteld, nou dat heb ik gedaan, en om half twaalf lag ik in mijn mandje.
Ik vroeg wat ik ze schuldig was, toen kwam er een discussie over pelgrims, hij vond dat je een pelgrim moest respecteren, ne zij was het daar niet helemaal mee eens, hij zei , in Spanje worden de pelgrims gerespecteerd waarom kan dat niet in Frankrijk, ik hoefde niets te betalen, maar ik ben er ontzettend verwend.
Het weer was vandaag zonnig en warm.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten