maandag 10 mei 2010

Maandag 10 Mei Berziers-Colombiers-Nissan les Enserune-Salles d' Aude-Coursan-Narbonne 35 km.

Elke dag is weer anders, dus ook deze dag, je verwacht regen en dan is het zomaar droog wat natuurlijk veel beter loopt dan met een regenpak aan.
Gistermiddag ben ik mijn regenpak verloren, ik ben nog terug gelopen om hem te zoeken maar niet meer te vinden, ik heb er zelf slecht van geslapen en de hele dag denk je eraan.
Maar goed , we gaan verder en ik hoop maar dat ik nu weer positieve dingen mag meemaken.
De omgeving begint wat te veranderen,het wordt wat heuvelachtig, maar als dat zo blijft is dat nog heel goed te doen,het zal wel anders worden,denk ik.
Regelmatig kom je vooral bij bruggen veel salamanders tegen, razend snel schieten ze dan weg als je aan komt lopen, dat is best wel een leuk gezicht.
Als je op de weg loopt eenzaam en alleen, en je kijkt naar het wegdek, ga je allerlei tekeningen en figuren zien, en dat heb je ook als je naar de lucht kijkt.
In de kathedraal van Pimatiale St. Just et St. Pasteur de Narbonne heb ik een stempel gehaald.
Narbonne is een leuke stad met veel monumetale gebouwen, en de bestrating ziet er ook erg mooi uit.
Ik zit nu weer op de route naar St Jean Pied de Port via Lourdes, dus als het goed is ben ik over drie weken bij de pyrineen bij St Jean Pied de Port.
Het weer; droog maar wel wat bewolkt, later op de dag de zon het was 20 graden.

3 opmerkingen:

  1. DEZE REACTIE IS VAN THEO VERTELMAN.

    Co
    Wat me opvalt in je verhaal, Co, is dat je zo ontzettend veel aardige en gastvrije mensen tegenkomt op je pelgrimstocht. Zie je wel dat er nog altijd meer goede dan slechte mensen zijn!
    Na je vertrek op zondag 28 februari volg ik je verhaal van dag tot dag. De moeite waard om te lezen Het valt me ook op dat je al ontzettend veel kilometers hebt afgelegd en dat je per dag regelmatig boven de 40 km. komt. Wat een afstand en wat een tochten maak je per dag. Zo dus doorgaan Co.
    Ik wens je alle goeds toe op de verdere tocht naar Santiago en geniet van de vele goede dingen die er zijn. Hartelijke groeten van Theo Vertelman, die nog steeds met plezier terug denkt aan je vertrek die zondag. Heeft de zegen je een beetje geholpen? Ik denk het wel en hoop het ook.
    Theo Vertelman

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo co, weer een kattebelletje van ons. je hebt er nog steeds de vaart in. maar er komt nog een heel eind die je moet lopen.
    hier in noord holland is het weer wel wat beter, al valt hier de laatste dagen toch ook wel wat regen, maar niet zo erg als bij jou.
    lastig dat je regenpak weg is, maar misschien loop je nu het mooie weer wel tegemoet en heb je hem niet meer nodig.
    hier is alles goed, veel succes de komende tijd.
    hans en liset

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He pap,

    Helemaal slecht geslapen van uw verloren regenpak?? Wellicht kunt u onderweg nog ergens een regenpak scoren, als dat nodig is. Met een beetje geluk komt er nu alleen nog maar mooi weer aan en heeft er geen nodig. Floor heeft de huisartsenpost vandaag bezocht. Ze ging me helpen met de vaatwasser uitruimen en doordat ze een beetje raar op de vaatwasser hing gleed ze uit met haar oog op een pen waar de bordjes tussen hangen. Maar de schade viel gelukkig mee zei de dokter. Een soort van schram op d'r ooglid, 2 dagen niet nat maken en verder droog laten genezen. Als we denken dat ze er last van krijgt moeten we naar de oogarts, maar denk niet dat het nodig is.
    Maar onze brokkenpiloot leert er niet van , want toen we terugkwamen maakte ze bijna weer eenzelfde val maar dan op het bakfietsje.
    Veel succes en we blijven u volgen. Het gaat hartstikke goed en u krijgt een hoop leuke reacties.

    Dikke kus, Jan Coen & Yvonne Lars en Floor

    BeantwoordenVerwijderen