woensdag 5 mei 2010

Woensdag 5 mei Lunel Viel-Vendargues-Le Gres- Castelnau le Lez-Montpelier 26 km




De sart was vandaag beduidend beter dan gisteren met al die regen en 11 graden warm, vandaag zonnig en zo'n 18 graden , om half vijf begon het te regenen en werd het een stuk kouder.
Van daag heb ik weer een stuk van de GR route gelopen, dan kom je wel door mooie natuurgebieden, maar je komt ook wel eens een weg tegen waar het water niet onder de weg door gaat zoals het hoort, maar dan loopt het over de weg.
Door de regenval van gisteren had ik vanmorgen zoiets,dan zoekt het water zijn eigen weg, ik dacht eerst zal ik mijn schoenen uit doen, welnee, over die paar keien kan ik wel stappen, ik wel , maar mijn kar niet, die kukelde ondersteboven in het water ongeveer 40 cm.
Direkt probeerde ik hem om te draaien, dit lukte wel maar bijna viel ik in het water, wel mijn reserve schoenen vol met water, maar die drogen onderweg wel weer.
Dus eenmaal op het droge snel mijn tas uitpakken en mijn laptop droog maken, maar het viel allemaal mee, een klein beetje water in de tas en de laptop was nog droog, gelukkig wel.
Aan het begin van Montpelier heb ik koffie gedroken en daarna naar de kathedraal St. Roch een stempel halen maar dat kan pas na vier uur en ik was er al om half twee, dus alvast maar een rondje lopen, wel mocht ik mijn kar in de kerk laten staan die ging achter slot en grendel.
Slapen doe ik vannacht in Sancluaire Saint Roch, een soort kooster, dit mag maar voor een nacht en ik wilde eigenlijk drie nachten maar misschien is er hoop.
Morgen kijk ik wel weer verder.

1 opmerking:

  1. Nou pap, wat een pech met het weer,zeg! Dat het zo heeft gespoeld. Het is dan bij ons vandaan naar u toe gewaaid, want wij hadden afgelopen paar dagen nog flink wat regen gehad.
    Hopelijk kunt u de komende dagen even bijkomen van het slechte weer en is het als u weer van start gaat droog en zonnig.
    Vanavond heeft mama bij ons gegeten. Vanmiddag eerst even koffie. Lars en Floor vonden het ook wel gezellig dat oma er was. Ze waren beide druk bezig om van oma de aandacht te krijgen.
    Geniet weer lekker van de rust.

    Veel liefs en een dikke kus van ons!

    Jan Coen & Yvonne Lars en Floor

    BeantwoordenVerwijderen