woensdag 26 mei 2010

Zondag 23 Mei Bagneres de Bigorre-Pouzac-Neuilh-Arrodets Angles- Les Angles-Anclades-Lourdes

Vandaag een mooie route over een smal weggetje door het bos, zo goed als geen auto's maar wel heel veel wielrenners.
Langs deze weg kom je heel veel kleine stroompjes en watervalletjes tegen, en de omgeving is zo mooi groen.
Na ongeveer twee uur lopen op de vlakte kom je toch ook een klimmetje tegen, slingerend ga je langzaam omhoog, na 1 1/2 uur klimmen ben ik aan de kant gaan zitten e3n ben ik een broodje gaan eten, lekker in de schaduw.
Even op de kaart kijken waar ik nu zit, ik dacht dat ik in Angles zat, maar het bleek dat ik daar allang voorbij was, ik ben wel wat huizen voorbij gelopen, nou dat zal dat dorpje wel geweest zijn.
Ik was nog maar zeven km van Lourdes af, Maar je moet dan ook weer slingerend naar beneden en dat gaat ook niet zo snel, ik moet mijn karretje tegen houden anders is die eerder beneden dan dat iker ben.
In Lourdes heb ik ergens deweg gevraagd en gevraagd of ze mijn waterfles wilden vullen, dat was geen probleem.
In Halte St. Jacques aangekomen werd ik meegenomen naar een grasveld en moest ik richting de kerk gaan staan, daar werd gebeden voor pelgrims die daar aankomen, daarna kreeg ik mijn kamer toegewezen.
Hier waren zeven pelgrims, 2 Canadezen, 1 Duitser, 1 Fransman, 1 Tjech en met mij mee 2 Nederlanders, om half acht gezamelijk eten, en om negen uur ben ik naar de processie gegaan die tot half elf duurde.
Deze processie wordt in diverse talen gesproken, ik heb niet meegelopen maar ik heb het van bovenaf aanschouwd, dit is wel heel indrukwekkend.

1 opmerking:

  1. Hai Co,
    WOW! Je eerste missie is behaald, aangekomen in Lourdes. Je bent echt een kanjer hoor. Wat heb je al veel beleefd. Wat een verering is dat he als er speciaal voor de pelgrims (voor jou) wordt gebeden. Nog even en dan bevind je je tussen heel veel pelgrims, waarschijnlijk ben jij daar nu al...
    Mooie inspirerende wandelingen gewenst! ULTREYA!
    Groetjes Sonja

    BeantwoordenVerwijderen